Compaq introduceert SANworks-oplossingen

Datum nieuwsfeit: 28-03-2000
Compaq introduceert SANworks-oplossingen

Nieuwe faciliteit voor ontwikkelen SANworks-oplossingen in Colorado

Gouda, 28 maart - Compaq introduceert oplossingen en producten binnen haar SANworks familie. Met deze software en infrastructuur kunnen heterogene opslagsystemen en serverplatforms in hetzelfde Storage Area Network (SAN) beheerd worden. Hiermee onderstreept Compaq¹ het belang dat het bedrijf hecht aan het bieden van een Open SAN. Deze annoncering past in de 'Compaq Enterprise Network Storage Architecture' (ENSA) strategie, waarin opslag van gegevens als 'nutsvoorziening' gezien wordt.

SANworks Storage Resource Manager en SANworks Storage Resource Manager for Exchange zijn beheerinstrumenten voor het Open SAN. Deze twee tools leveren een automatische rapportage van storage-capaciteit, - gebruik en
-beschikbaarheid. Op deze manier is signaleren van trends, voorzien van problemen en optimaal gebruiken van beschikbare middelen mogelijk. Daarnaast annonceert Compaq uitbreidingen op de SANworks Data Replication Manager (DRM), die op SAN-gebaseerde gegevens repliceert via ATM-verbindingen. Ook maakt Compaq bekend dat de campus van Compaq in Colorado Springs uitgebreid wordt voor het ontwikkelen van SANworks-oplossingen.
SANworks Storage Resource Manager en SANworks Storage Resource Manager for Exchange zijn in samenwerking met HighGround Systems ontwikkeld met het oog op efficiënt gebruik van opslagsystemen. SANworks Storage Resource Manager is op het Internet gebaseerde managementsoftware die Windows 2000, Windows NT, Sun Solaris, HP-UX, IBM AIX, Compaq Tru64 UNIX en Red Hat Linux ondersteunt. Het voorziet IT-managers van uitgebreide analyses van de opslagsystemen en ?capaciteit, waarmee het opslagbeheer kan worden geoptimaliseerd. SANworks Storage Manager for Exchange is eveneens een op het web gebaseerd softwareproduct, dat IT-beheerders netwerkbrede rapporten, waarschuwingen, trends en beleidsinformatie biedt over de opslagcapaciteit,
-behoefte en beschikbaarheid van Microsoft Exchange Server. Het voorziet tevens in gecentraliseerde rapporten die nodig zijn om bedrijfskritische, snel groeiende Exchange information stores te beheren.
SANworks Data Replication Manager
Compaq's SANworks Data Replication Manager (DRM) -software is een uitgebreide oplossing voor het snel en veilig repliceren van bedrijfskritische informatie tussen verschillende locaties. SANworks DRM is in staat om op hoge snelheid data te repliceren over zowel ATM-verbindingen, als via 'dark fiber'-connecties, waarbij gebruik wordt gemaakt van geavanceerde Dense Wavelength Division Multiplexing (DWDM) -technologie. DWDM stuurt gegevens over zowel publieke als bedrijfsglasvezelnetwerken over een afstand van maximaal 100 kilometer, met een maximale bandbreedte van 100 MB per seconde. Bij ATM is het mogelijk om data te repliceren over duizenden kilometers. Naast deze connectiviteitsmogelijkheden biedt SANworks DRM tevens ondersteuning voor data-encryptie via de voor Compaq gekwalificeerde systemen van Celotek Corporation. Celotek's CellCase-producten voorzien in beveiligde, snelle netwerkcommunicatie via ATM, om gevoelige gegevens te beschermen tegen ongeautoriseerd gebruik.

Compaq bouwt nieuwe SANworks software-ontwikkelfaciliteit in Colorado Compaq breidt de bestaande campus in Colorado Springs uit met een aparte SANworks faciliteit. Deze gaat zich specifiek richten op de ontwikkeling van 'enterprise storage management' software voor Open Storage Area Networks.

¹ Source: Compaq is marktleider in de totale storage markt: IDC/Context; wereldwijd: 23%, West-Europa: 24,2%, waarbij Mainframe Storage buiten beschouwing is gelaten.

Meer informatie over Compaq SANworks-oplossingen is te vinden op www.compaq.com/storage/.

Meer informatie over de nieuwe SANworks faciliteit is te vinden op www.compaq.com/products/storageworks/coloradofacility.html.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is 's werelds grootste leverancier van computersystemen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan services en hardware- en softwareoplossingen, waaronder toonaangevende oplossingen voor enterprise computing, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, zakelijke desktop en mobiele producten, en consumenten PC's voor de NonStop Internetwereld. In meer dan 200 landen worden Compaq-producten en -diensten verkocht. Compaq levert haar producten en diensten voornamelijk aan het bedrijfsleven, thuisgebruikers, de overheid en onderwijsinstellingen. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.
Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

Compaq, Registered U.S. Patent and Trademark Office. Product names mentioned herein may be trademarks and/or registered trademarks of their respective companies. This release contains forward-looking statements based on current expectations that involve a number of risks and uncertainties. The potential risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially include implementation of a new model of distribution; the failure of systems associated with order fulfillment; changes in product mix; inventory risks due to shifts in market demand; continued competitive factors and pricing pressures; market responses to pricing actions and promotional programs; volatility of certain equity investments; component shortages; and instability in developing countries that may affect operations. Further information on the factors that could affect Compaq's financial results are included in its SEC filings, including the latest annual report on Form 10-K, and the latest quarterly report on Form 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: (marentheden@monogram.nl)