InfoRay introduceert InfoRay 4.0

Datum nieuwsfeit: 28-03-2000
InfoRay introduceert eerste op het web gebaseerde oplossing voor het real-time monitoren van business-to-business informatiesystemen

InfoRay 4.0 maakt direct reageren mogelijk bij problemen of zakelijke kansen

Leusden, 28 maart 2000 - Software producent InfoRay introduceert met InfoRay versie 4.0 een real-time business-to-business (B2B) monitoring oplossing met de mogelijkheid tot onderlinge samenwerking (collaborative commerce). Deze monitoringtechnologie van InfoRay maakt bedrijfsprocessen inzichtelijk, zowel binnen een organisatie als daarbuiten, bij de belangrijkste business partners van de onderneming. Waar andere systemen en tools achteraf informatie bieden of analyseren, zorgt InfoRay ervoor dat managers en medewerkers direct via een web browser worden geattendeerd op mogelijke problemen of nieuwe zakelijke kansen, zodat zij onmiddellijk actie kunnen ondernemen. Daarbij kan het bijvoorbeeld gaan om de voorraadstatus van toeleveranciers, problemen in de levering, indirecte materiaalkosten, prijswijzigingen bij concurrenten of bedrijfsuitgaven.

InfoRay 4.0 is gebaseerd op de krachtige monitor-software van het bedrijf, en levert duidelijk meetbare prestatieverbeteringen op binnen de toeleveringsketen. De oplossing van InfoRay neemt de beperkingen weg van bestaande (bedrijfs) analytische software, waaronder data marts, data warehouses en andere systemen. Deze zijn veelal te complex en kostbaar om te ontwikkelen en te onderhouden en bieden pas achteraf inzicht in de zakelijke ontwikkelingen. Met InfoRay worden data niet verplaatst of gewijzigd, maar kunnen individuele gebruikers deze continu via een web browser monitoren. Daarbij worden overzichten gebruikt die toegespitst zijn op hun specifieke verantwoordelijkheden. Dankzij het gebruik van XML, kunnen InfoRay monitors snel ontwikkeld en geïmplementeerd worden voor gebruik door executives, managers en medewerkers. Deze monitors vormen een complete oplossing waarmee snel problemen opgemerkt en opgelost kunnen worden, de operationele efficiency verhoogd en de dienstverlening naar klanten verbeterd wordt.

InfoRay 4.0 is per direct leverbaar en wordt onder meer gebruikt door FedEx, Cadence Design en andere grote organisaties. In Nederland maken onder andere de VSB bank, KPN ESN en de Politie Friesland gebruik van de InfoRay oplossing. De prijs voor 25 gebruikers begint bij ? 100.000.

"Collaborative Commerce ontwikkelt zich duidelijk tot een bedrijfskritisch zakelijk gebied," zegt Ronald Tetteroo, chairman en CEO van InfoRay. "Het is niet langer genoeg om via Internet alleen verbindingen te leggen met partners of klanten. Organisaties willen dezelfde kwaliteit en controlesystemen die zij gewend zijn van traditionele bedrijfsomgevingen, ook toe kunnen passen in de 'extended enterprise' met partners en toeleveranciers. Wij hebben een innovatieve technologie ontwikkeld waarmee real-time monitoring-tools binnen een extended enterprise snel kunnen worden geïmplementeerd. Hierdoor wordt het mogelijk om dynamisch met elkaar samen te werken en real-time informatie uit te wisselen. De snelheid van zaken doen via Internet vereist een oplossing zonder vertragingen om direct de juiste actie te kunnen ondernemen op het moment dat er zich problemen of kansen voordoen. InfoRay 4.0 biedt een dergelijke oplossing."

Functionaliteit van InfoRay 4.0

* X-Ray: de basis van InfoRay 4.0 wordt gevormd door de X-Ray, die vooraf vastgestelde datastructuren onderzoekt om een momentopname te creëren van een deel of van de gehele onderneming, inclusief gegevens van toeleveranciers en andere belangrijke business partners. X-Rays kunnen worden opgeslagen in iedere relationele database en zijn zo klein van omvang dat ze zelfs kunnen worden bewaard als tekstbestanden, zodat ze gemakkelijk kunnen worden uitgewisseld.

* Business Context Engine: De gepatenteerde Business Context Engine (BCE) zoekt, sorteert en vertaalt de informatie uit verschillende databases, past hierop vooraf gedefinieerde business regels toe en geeft het resultaat vervolgens aan de gebruiker door. Met de BCE zal InfoRay ook informatie kunnen verzenden naar draadloze apparaten.

* WebVision: WebVision-technologie voorziet in real-time grafisch of tabulair inzicht in de status van belangrijke prestatie-indicatoren, binnen de Internet browser van een gebruiker.

* XML-ondersteuning: De InfoRay XML Bus koppelt een webserver aan de Business Context Engine en zorgt ervoor dat organisaties gemakkelijk op het web gebaseerde business monitors kunnen ontwikkelen en implementeren.
* Toepassingsgebied: De oplossing van InfoRay is bij uitstek geschikt voor Global 1000-organisaties die zich gesteld zien voor een toegenomen concurrentie. Aanpassing aan de New Economy vereist het combineren, sorteren en presenteren van grote hoeveelheden informatie uit diverse bronnen aan alle beslissers.

* Uitbreidbare monitortechnologie: InfoRay helpt consultancybedrijven bij het ontwerpen en ontwikkelen van monitors die voorzien in de specifieke behoeften van hun klanten. InfoRay biedt ook technische hulp en ondersteuning voor de consultants, die zorgen voor de verdere marketing van de monitor naar de klant.

Over InfoRay
InfoRay, een van oorsprong onafhankelijke Nederlandse softwareproducent, is een toonaangevende leverancier van business-to-business infostructure software. De gepatenteerde InfoRay oplossing helpt bedrijven om koppelingen te leggen tussen eigen data en die van businesspartners. Hiermee worden bedrijven in staat gesteld hun belangrijkste businessindicatoren te monitoren, waardoor pro-actief kritische beslissingen gemaakt kunnen worden. Met vestigingen in Nederland, Scandinavië en Zwitserland is het hoofdkantoor van InfoRay sinds 1999 gevestigd in Cambridge, Massachussetts. Het bedrijf telt wereldwijd 105 werknemers en richt zich op de Fortune 1000-organisaties. InfoRay is op het World Wide Web te vinden: www.inforay.com.

Contact voor de pers:
InfoRay B.V., afdeling Marketing Communicatie, telefoon 033 - 4347474 Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon 023 - 5628208.