Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 28-03-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 28-03-2000 Persbericht district Den Bosch

TWEE VROUWEN AANGEHOUDEN VOOR BEZIT HENNEP(s-Hertogenbosch) Maandagavond zijn in een flat aan de Aartshertogenlaan in s-Hertogenbosch de 48-jarige bewoonster en haar 29-jarige dochter aangehouden voor het bezit van ongeveer een kilo gedroogde hennep. De twee verdachten bewerkten gedroogde hennepplanten om ze voor de verkoop geschikt te maken. De politie kwam het tweetal op het spoor vanwege klachten over stankoverlast. De hennep is inbeslaggenomen en het tweetal is na verhoor weer in vrijheid gesteld. De politie stelt nog een onderzoek in naar de herkomst van de hennep. INSLUIPER BEKENT DIEFSTALLEN COMPUTERAPPARATUUR (s-Hertogenbosch) Dinsdagmorgen hebben werknemers van een bedrijf aan de Graaf van Solmsweg in s-Hertogenbosch een 38-jarige Bosschenaar aangehouden als verdacht van insluiping. In verband met eerder gepleegde insluipingen hield een werknemer de personeelsingang extra in de gaten. De 38-jarige Bosschenaar kwam het pand binnen, waarna de medewerker hem herkende van een eerder in het bedrijf gepleegde insluiping, waarbij computerapparatuur werd buitgemaakt. Hij hield de man met behulp van collegas aan en droeg hem over aan de politie. Tijdens het transport naar het bureau, bekende de verdachte tegenover de agenten, verantwoordelijk te zijn voor twee eerder in maart van dit jaar gepleegde insluipingen in het bedrijfspand. DORSTIGE DIEVEN (s-Hertogenbosch) Maandagavond is ingebroken bij een supermarkt aan de Churchilllaan in s-Hertogenbosch. Na het vernielen van een ruit van 3 x 2,5 meter is uit het pand een krat frisdrank weggenomen. BOETE BETAALD (s-Hertogenbosch) Een 29-jarige Duitser is gisterenavond op de Rijnstraat in s-Hertogenbosch achteruit tegen een stilstaande auto van een 53-jarige Bosschenaar aangereden, waardoor lichte schade ontstond. Op het moment dat de politie terplaatse kwam bleek dat de Duitser nog een boete van Fl. 500,= voor het rijden onder invloed open had staan. Hij is aangehouden en na betaling van de boete weer in vrijheid gesteld. TWEEHONDERD SNELHEIDSOVERTREDERS OP DE BON (Rosmalen) Dinsdagmorgen zijn bij een snelheidscontrole op de Burgemeester Mazairaclaan, binnen de bebouwde kom van Rosmalen, tweehonderd snelheidsovertreders bekeurd. De maximum snelheid bedraagt terplaatse 50 km/h, de hoogst gemeten snelheid bedroeg 87 km/h.