Nieuw model supply chain management Toshiba en Kingston

Datum nieuwsfeit: 29-03-2000

Toshiba en Kingston ontwikkelen nieuw model
voor supply chain management

Nieuw supply chain management model voor Toshiba DRAM verkort de procescyclus en verbetert de flexibiliteit

Maart 2000 - Toshiba America Electronic Components (TAEC) en Kingston Technology Inc. zijn een strategisch partnership aangegaan. In de overeenkomst is een nieuw model
voor supply chain management vastgelegd. Het model betreft Toshiba’s mondiale leveranties -buiten Japan- van Dynamic Random Access Memory (DRAM) modules.

Het nieuwe model is ontwikkeld om Toshiba’s DRAM-distributie efficiënter te maken en de gebruikerstevredenheid te vergroten. In het model blijft Toshiba voor afnemers als voorheen het eerste aanspreekpunt. Kingston krijgt de verantwoordelijkheid voor het DRAM supply chain management, de wereldomspannende logistiek, de orderverwerking, de productie en het testen van de DRAM-modules.

“Het is niet voldoende om de beste technologie te hebben. Om succesvol te zijn in deze extreem competitieve omgeving is het absoluut noodzakelijk om over de meest efficiënte en flexibele methode te beschikken om klanten te bedienen, ongeacht waar de behoefte van de klant ontstaat”, aldus Yasuo Morimoto, president-directeur en CEO van Toshiba Semiconductor Company.

“Nu de halfgeleiderssector een nieuw millennium betreedt, moeten we een nieuw bedrijfs-model bouwen om de IT-markt te ondersteunen die steeds sterker wordt gedreven door de Internet-economie. Dit nieuwe bedrijfsmodel zal Kingston verder opstoten in het productie-proces en helpt Toshiba om producten tijdig in de markt te zetten en te leveren. Ik heb het volste vertrouwen dat de revolutionaire relatie die we samen met Toshiba hebben ontwikkeld, zal leiden tot kostenverbetering, meer flexibiliteit en kortere levertijden voor
al onze klanten”, stelt David Sun, COO en mede-oprichter van Kingston.
“Door onze activiteiten te combineren met de Kingston’s toonaangevende kracht in supply chain management, moduleproductie en testen, hebben we een innovatief supply model van wereldklasse kunnen creëren, dat waarde toevoegt en de procestijden versnelt. Het maakt duidelijk dat Toshiba wereldwijd klanten het meest efficiënte en flexibele model biedt voor het leveren van gebruiksklare DRAM-producten wanneer en waar ze ook maar nodig zijn”, aldus Bob Brown, president en COO van TAEC.

Voordelen voor klanten zijn de continuïteit van bekende business interfaces, de verkorte tijdscyclus, de verbeterde internationale ondersteuning en meer flexibiliteit. Aan de ene kant verzendt Kingston eindproducten rechtstreeks aan de klanten van Toshiba. Aan de andere kant behoudt Toshiba de verantwoordelijkheid voor alle klantcontacten, verzorgt de positionering van producten, onderhoudt de klantrelaties en regelt de verkoopactiviteiten.

De eerste fase van het mondiale supply chain management model zal geïmplementeerd worden in Noord-Amerika en voltooid zijn in het tweede financiële kwartaal van 2000.
Om deze innovatieve aanpak mondiaal door te trekken, inclusief de support voor multinationale klanten, zal het nieuwe supply chain model al het daarop volgende kwartaal ook worden geïntroduceerd in Europa en Azië, waar Toshiba’s regionale vestigingen zullen samenwerken met de Europese en Aziatische faciliteiten van Kingston.
“Onze nieuwe aanpak is een aanval op de kosten die traditioneel zijn gemoeid met de levering van DRAM-producten aan afnemers. Door over de hele wereld efficiënter te werken, lopen die kosten aanzienlijk terug. Onze nieuwe werkwijze is een duidelijke uitdaging aan de andere marktpartijen”, verklaart Stephen Marlow, vice-president, Memory Business Unit van TAEC. “Ons doel was onze componentgebaseerde productie in overeenstemming te brengen met de klantvraag. Het nieuwe supply chain management model maakt dat mogelijk. Dat combineert internationale slagvaardigheid en flexibiliteit met multinationale ondersteuning. Door nauw samen te werken met Kingston’s productie-en orderfaciliteiten voor planning en just-in-time levering zijn we in staat de tijdscyclus te verkorten en wereldwijd het juiste product op de juiste tijd aan klanten te leveren.”

“In de afgelopen vier jaar waren er tussen de vraag en het aanbod van DRAM-modules aanzienlijke hiaten”, vervolgt Marlow. Er zijn toen veel supply chain management modellen ontwikkeld om dat op te lossen. Deze programma’s verschuiven de kosten echter zonder uitzondering naar de DRAM-leveranciers. Net zoals het nodig is om te blijven investeren in siliciumtechnologie, investeert Toshiba met zijn partner Kingston nu ook in een model om de tijdcycli te verkorten, aanpassingen aan de marktvraag snel te kunnen beantwoorden en internationaal de juiste ondersteuing te kunnen geven. En dat tegen de laagste kosten.”

Deze strategische relatie tussen Toshiba en Kingston is een verdere expansie van een partnership in productie tussen twee bedrijven dat in het begin van de jaren ‘90 is ontstaan. Eén van de mijlpalen van de samenwerking was de annoncering dat Kingston Technology ondersteuning ging bieden aan Toshiba bij de just-in-time levering, het testen en de orderafhandeling bij orders van Tosbiba’s OEM-klanten voor Rambus modules.

“In deze nieuwe overeenkomst legt Kingston een nieuwe infrastructuur vast die is gericht op het voldoen aan de wensen van Toshiba’s klanten ten aanzien van de supply chain, met de gepaste en noodzakelijke vertrouwelijkheid”, aldus Al Soni, vice-president van Kingston’s Service Division. Kingston’s wereldwijde netwerk van faciliteiten voor productie en distributie omvat productievestigingen in Fountain Valley, (Californië), Dublin, Hsinchu (Taiwan) en Penang (Maleisië). Elke vestiging beschikt over geavanceerde faciliteiten voor het assembleren en testen van geheugenmodules met de meest moderne productie- en testmiddelen. “Onze geavanceerde real time informatiesystemen stellen ons in staat om de logistieke operaties rond klantenorders en materiaalfacturen wereldwijd te volgen, en just-in-time ondersteuning te leveren voor multi-nationale klanten”, voegt Soni hieraan toe.

Toshiba
Toshiba America Electronic Components, Inc. (TAEC) is het Noord-Amerikaanse bedrijfs-onderdeel voor engineering, productie, marketing en verkoop van Toshiba Semiconductor Company en Display Devices and Components Company. TAEC wordt gezien als één van ’s werelds grootste leveranciers van oplossingen op het gebied van halfgeleiders, elektronische componenten en opslagmedia. Toshiba’s Semiconductor Company is één van ’s werelds leidende producenten en leveranciers van halfgeleiderproducten, waaronder LSI’s, microprocessoren en controllers, en geavanceerde geheugenproducten, als toevoeging op discrete en bipolaire componenten. Het bedrijf is ook verantwoordelijk voor de mondiale verkoop en marketing van andere belangrijke elektronische componenten, waaronder liquid crystal displays, kleuren-displays, picture tubes, lithium ion en andere secundaire batterijen. Voor aanvullende informatie, kunt u een bezoek brengen aan TAEC’s website: www.toshiba.com/taec.
Kingston Technology
Kingston Technology Corporation is internationaal marktleider op het gebied van geheugenmodules en andere uitbreidingscomponenten voor servers, werkstations, PC's, notebooks en printers. Met productie-vestigingen in de Verenigde Staten, Ierland en Taiwan realiseert het bedrijf jaarlijks een omzet van 1 miljard dollar. De productie geschiedt volgens strikt gespecificeerde ISO-normen, zodat over de gehele wereld een uniforme kwaliteit is gewaarborgd. De producten van Kingston komen via een internationaal netwerk van distributeurs op de markt.

Noot voor redacties