Newconomy neemt belang van 20% in Virtual Industries

Datum nieuwsfeit: 29-03-2000
Newconomy

NEWCONOMY NEEMT BELANG VAN 20% IN VIRTUAL INDUSTRIES

Amsterdam, 29 maart 2000 - Newconomy N.V. heeft een belang genomen in Virtual Industries BV. Virtual Industries is een real-time Internet uitgever die zich bezig houdt met het ontwikkelen en stimuleren van online mediaconcepten zoals Netdirect, Nu.nl en Businessnet.nl.

Kees Zegers, directeur Virtual Industries: "Newconomy begrijpt hoe uitgeven op Internet werkt. Het is fijn om een aandeelhouder te hebben die weet waar je over praat en in staat is bij te dragen aan een beter eindresultaat. Geld is er genoeg in deze markt, kennis en kunde nog niet."

Ruud Smeets, CCO Newconomy: "Uitgeven op Internet is een vak apart. Je hebt te maken met lage drempels voor de bezoeker van een site om over te stappen naar een andere. Er zijn nog maar weinig partijen die het kunstje beheersen om effectief uit te geven op Internet. Virtual Industries is zo'n partij. We zijn dus trots op dezer aanwinst!"

Profiel Newconomy
Newconomy vormt een economisch netwerk (econet) van internetbedrijven. Newconomy is het actieve middelpunt van dit netwerk en stimuleert de ontwikkeling en groei van deze internetbedrijven. De onderneming verstrekt risicodragend kapitaal en bevordert onderlinge contacten en kennisoverdracht. Bovendien begeleidt Newconomy het management van de partnerbedrijven en werft zij managementpotentieel voor het netwerk en leidt deze op door middel van het Newcademy programma.
De Newconomy-netwerkpartners:
AdValue, ALS, BitMagic, Buy Online, Em@ilco, E-ventures, Green Dino, InfoAgent, ILSE Media Groep, Ipotentials, Macropolis, MeyerMonitor, Net Effect, NetlinQ Groep, OOIPSyndication, Pango Systems, Pro Active International, puntEdu, SmartHaven, TheWebExplained.com, Tie Holding, Tryllian, Veiling.com (Ricardo.de), Virtual Industries en Wish.