'Windows 2000 kan meer e-business-bezoekers aan dan NT4'

Datum nieuwsfeit: 29-03-2000

Onderzoek van ICL:
WINDOWS 2000 KAN 50 PROCENT MEER eBUSINESS-BEZOEKERS AAN DAN NT4
IT dienstverlener ICL heeft Windows 2000 flink getest om de sterkte, de grenzen en de scalability voor winkelen op Internet te beproeven. Voor de benchmark is de succesvolle BBC Shop gehanteerd, een van de websites die is gebouwd met de ICL Interactive Retailing oplossing.Door het gebruik van deze realistische praktijktoepassing is de betrouwbaarheid van de uitkomsten boven alle twijfel verheven.

ICL concentreert zich steeds meer op electronic commerce en wil weten welke tools daarvoor de beste resultaten bieden. Met dat als doel is het testen van Windows 2000 ondernomen. ICL wilde weten of het nieuwe platform beantwoordt aan de hoge prestaties die vereist zijn voor steeds meer van de e-Business sites die het ontwerpt, van complete virtuele winkelcentra tot en met content sites. De in de tests vergaarde kennis past tevens in ICL's streven om een leidende Windows 2000-integrator in Europa te worden. De resultaten van Windows 2000 in de onderzoeken zijn vergeleken met Windows NT4.

De testresultaten:

* Het aantal consumenten dat op een Windows 2000 webserver kan worden ondersteund ligt 50 pct. hoger dan op een Windows NT4 webserver.
* De in de test gehanteerde Internettoepassing ondersteunde 5.400 tegelijk winkelende mensen (potentieel 10.000) en handhaafde daarbij een responstijd van onder 1 seconde.

* 5.400 gelijktijdig winkelende consumenten betekent omgerekend dat de site circa 7,5 miljoen transacties per dag aankan. Ligt het aantal bezoekers op 10.000, dan zijn het meer dan 14 miljoen transacties per dag.
* De benchmark wijst uit dat een met de Interactive Retailing-tools van ICL gebouwde site met gemak een publiek van 2,7 mensen aankan. Dat aantal mag zelfs oplopen tot circa 5 miljoen, al zullen de meeste eBusiness sites zulke prestaties nooit eisen. In de tests is gewerkt met aannames als voor het aantal keren dat consumenten een winkelcentrum bezoeken.

Frank Boekel, algemeen directeur van ICL Nederland in een reactie: "ICL heeft internationaal al veel ervaring in het ontwikkelen van mission critical eBusiness systemen voor klanten, waaronder banken, reisorganisators, retailers en winkelcentra tot en met content websites. De vraag naar e-commerce groeit en daarmee ook de vraag naar betrouwbare, schaalbare en hoog presterende Internetoplossingen voor hoge transactievolumes, dus voor grote aantallen bezoekers."

Over Windows2000 zegt Boekel: "Bekijk je de resultaten van deze tests vanuit de kennis over grote systemen die ICL in huis heeft, dan is het voor ons duidelijk dat Windows 2000 de schaalbaarheid en de kracht biedt die nodig is voor e-Business oplossingen van hoge kwaliteit."

Met de benchmarks is vorig jaar begonnen, het laatste deel is recent afgesloten. Het uiteindelijke doel was om de scalability van ICL's oplossingen voor interactief winkelen aan te tonen. Voor het bouwen van Internetoplossingen baseert ICL op Microsoft BackOffice applicaties. Voor de benchmark is de heel succesvolle BBC Shop gebruikt, een van de sites die is gebouwd met behulp van de Interactive Retailing tools van ICL (zie: www.bbcshop.com/bbc_shop/).

ICL EN WINDOWS 2000
ICL heeft met Microsoft aan pre-releases van Windows 2000 gewerkt. Het concern is betrokken bij het wereldwijde Joint Development Programme - het is de enige Europese van de zes partners in de wereld. ICL is verder betrokken in een aantal Partner Rapid Deployment Programmes in Scandinavie en Groot Brittannie. In deze programma's werkt het samen met Microsoft aan het afwikkelen van early deployments van Windows 2000. ICL verwacht al zijn business offerings tegen het eind van dit jaar onder Windows 2000 beschikbaar te hebben.
NOOT VOOR DE REDACTIE (

Noot voor redacties