Politiebericht Brabant-Noord: Uden

Datum nieuwsfeit: 29-03-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 29-03-2000

Persbericht district De Leijgraaf

BEDREIGING NA VERKEERSSITUATIE Een inwoner van Veghel heeft dinsdag bij de politie aangifte gedaan van bedreiging. De man reed dinsdagmiddag op de Corridor in Zeeland op de linkerrijstrook toen een vrachtwagen plotseling de linkerrijstrook op kwam. De man moest hiervoor uitwijken en kwam uiteindelijk via de berm weer op de weg. De vrachtwagenchauffeur bleef daarop vlak achter de personenauto rijden. Bij een verkeerslicht stapte de chauffeur uit en bedreigde de bestuurder van de personenauto met een ijzeren staaf. Via het genoteerde kenteken kon de politie de verdachte achterhalen. Hij is woensdagmorgen gehoord. Er wordt proces-verbaal opgemaakt. VERKEERSONGEVAL MET LETSEL Een 29 jarige automobilist uit Den Bosch is dinsdagmiddag rond 17.00 uur licht gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Industrielaan in Veghel. Hij stak de voorrangsweg over en zag hierbij een naderende personenauto, bestuurd door een 20 jarige man uit Uden, over het hoofd. Het slachtoffer liep enkele kneuzingen en snijwondjes op. INBRAAK IN BEDRIJF In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken in een bedrijf aan de Taylorweg in Veghel. Uit de kantine van het pand verdween een klein geldbedrag en een aantal pakken koffie en suiker t.w.v. enkele honderden guldens. INBRAAK IN WONING Dinsdagavond is ingebroken in een woning aan de Leest in Veghel. Getuigen zagen twee mannen met een tv weglopen waarop de bewoners werden gewaarschuwd. De woning bleek geheel doorzocht te zijn. Het is nog niet duidelijk of er iets is weggehaald. De tv is in de directe omgeving teruggevonden. FORSE SCHADE DOOR BRAND Onbekenden staken woensdagavond bij een bedrijf aan de Mariniersstraat in Uden een loader in brand. De brandweer moest er aan te pas komen om het vuur te blussen. Op het terrein bleken vernielingen gepleegd te zijn aan verschillende voertuigen o.a. een tractor en een tweede loader. Naar verwachting is de schade voor het bedrijf fors. Twee weken geleden, op 19 maart, werden bij hetzelfde bedrijf eveneens vernielingen aangericht en is een loader in brand gestoken. De politie stelt een onderzoek in. VERNIELING AUTOS Drie autos die geparkeerd stonden aan het Melkpad in Zeeland bleken woensdagmorgen vernield te zijn. Van een auto waren alle banden lekgestoken, van de tweede auto was een band lekgestoken en de antenne afgebroken. De derde auto bleef met een gebroken antenne achter. De totale schade is nog onbekend.