Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 29-03-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 29-03-2000 1e Persbericht 29 maart 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Overval
Dinsdagavond om 21.40 uur heeft een gewapende man een overval gepleegd op een zonnestudio aan de Leenderweg. Een medewerkster, die alleen in de zaak was, werd bedreigd met een vuistvuurwapen. Zij moest geld geven. De overvaller, die een bivakmuts droeg, ging er vandoor met enkele honderden guldens. Hij is weggelopen in de richting van de Aalsterweg.

Eindhoven: Man na vernieling aangehouden
Op het Stationsplein is dinsdag om 22.10 uur een 48-jarige Eindhovenaar aangehouden. Een getuige zag dat hij met een steen een autoruit vernielde. Hij waarschuwde de politie en hield de vernieler aan. De politie nam hem over. De man kon na verhoor weer naar huis.
Eindhoven: Onder invloed
Op de Dr. Cuyperslaan is woensdag om 1.25 uur een 22-jarige man uit Benningbroek aangehouden. De man reed met zijn auto slingerend over de weg. Hij bleek gedronken te hebben, ruim 1,8 promille. Zijn rijbewijs is ingenomen.

Maarheeze: Man verdacht van inbraak
Dinsdag is een 35-jarige man uit Hoensbroek aangehouden. Hij wordt er van verdacht dat hij in de nacht van 22 op 23 maart heeft ingebroken in een wasserette aan het Rondven in Maarheeze. Bij die inbraak waren een boormachine, een verfstripper, een cd-speler en een dopsleutelset gestolen. De man is aangehouden na een onderzoek. Hij is voor verder onderzoek ingesloten.

Eersel: Aanhouding na autodiefstal
Dinsdag is op het politiebureau in Eersel een 24-jarige man uit Bladel aangehouden. Hij wordt ervan verdacht dat hij tussen 15 en 16 maart in Bladel een Opel Kadett heeft gestolen.

Bergeijk: Automobilist onder invloed
Op de Enderakkers is woensdag om 3.00 uur een 25-jarige man uit Someren bekeurd omdat hij dronken achter het stuur zat. De man blies bijna 1,7 promille. Hij was ook niet in het bezit van een rijbewijs.
Eersel: Bromfiets in beslag genomen
Op de Postelseweg zijn dinsdagavond twee bromfietsers gecontroleerd omdat zij zonder helm reden. Zij komen beiden uit Eersel en zijn 16 en 17 jaar oud. De 16-jarige bleek een bromfiets bij zich te hebben die niet was voorzien van frame-, motor- en goedkeuringsnummer. De bromfiets was niet verzekerd en de berijder had geen certificaat. De bromfiets is in beslag genomen en de jongens uit Eersel krijgen een proces-verbaal.

Veldhoven: Inbraak
Dinsdagavond rond 23.50 uur is ingebroken in een winkel aan de Pleintjes in Veldhoven. De daders vernielden een ruit van de voordeur om in de zaak te komen. Er zijn zover nu bekend ongeveer 25 spijkerbroeken gestolen.

Someren: Diefstal tractor
In de nacht van dinsdag op woensdag is uit een open schuur van een bedrijf aan de Kerkendijk in Someren een blauwe Ford New Holland landbouwtrekker gestolen. Ook verdween er een Kong Kilde cultivator t.w.v. f. 5000,-

Son: Diefstal auto
In de nacht van dinsdag op woensdag is in Son aan de Vlielandlaan een blauwe Volkswagen Golf met het kenteken ST-28-FZ gestolen.