Free Record Shop Holding breidt telefonieactiviteit uit

Datum nieuwsfeit: 30-03-2000
FREE RECORD SHOP HOLDING N.V.

Essebaan 55
2900 AD Capelle a/d IJssel
Holland
Telefoon 010-284 47 77
Fax 010-284 47 11

PERSBERICHT Capelle aan den IJssel, 30 maart 2000

Free Record Shop Holding N.V.
breidt telefonieactiviteit aanzienlijk uit.

Na de afgelopen jaren een goede positie te hebben verworven in de 'Pre Paid' mobiele telefoniemarkt, met Libertel iZi, breidt Free Record Shop Holding N.V., haar telefonieactiviteiten uit op het gebied van telefoneren via vaste verbindingen.

Deze nieuwe activiteit zal ondergebracht worden in een nieuwe onderneming:

De Nederlandse Telefoonmaatschappij 'Nedtel B.V.'

Nedtel B.V. is een 100% dochter van Free Record Shop Holding N.V. Nedtel B.V. laat via het zogenaamde Carrier PreSelect systeem consumenten veel voordeliger telefoneren vanaf hun vaste toestel thuis. Gemiddeld zullen consumenten minimaal 25% goedkoper telefoneren.

Bij het nieuw ontwikkelde Carrier PreSelect systeem hoeft de consument niet bij elk gesprek een 1600-nummer in te toetsen maar wordt dit éénmalig ingevoerd. Op deze manier kan de consument nooit vergeten deze hoge kortingen te realiseren. Verder heeft de consument bij Nedtel B.V. het voordeel dat hij dagelijks via internet zijn eigen telefoonrekening per gesprek kan volgen.

Nedtel B.V. heeft voor de technische realisatie een overeenkomst gesloten met GTS Nederland (Global TeleSystems Nederland). GTS is een van origine Amerikaans telecombedrijf met inmiddels 6 jaar ervaring in Nederland, dat beschikt over een eigen pan-Europees netwerk, waardoor kwalitatief hoogwaardig telefoonverkeer wordt afgehandeld.

Vanaf 15 april a.s. zal Nedtel B.V. haar diensten o.a. via de ruim tweehonderd winkels van Free Record Shop Holding N.V. introduceren. Alle investeringen voor Nedtel B.V. worden geheel uit eigen middelen gefinancierd. Binnen één jaar verwacht Nedtel B.V. een belangrijke positie op de Nederlandse markt te hebben ingenomen.

Nog deze zomer zal een zelfde service voor het midden- en kleinbedrijf worden opgestart.

In de toekomst zal Nedtel B.V. haar pakket producten en diensten verder uitbreiden gebaseerd op technische mogelijkheden. Het dienstenpakket van Nedtel B.V. zal ook in de andere landen, waar Free Record Shop Holding N.V. vestigingen heeft, aangeboden worden.

Noot voor redacties