Candle lanceert IntelliWatch Pinnacle Express

Datum nieuwsfeit: 30-03-2000
Persbericht

Candle lanceert IntelliWatch Pinnacle Express voor toenemende vraag naar Notes-beheer door het MKB

Nieuwegein, 30 maart 2000 - Candle, een van de marktleiders in industrieel toegepaste e-business oplossingen, kondigt IntelliWatch Pinnacle Express aan. Dit is een nieuwe Notes/Domino-performance beheersoplossing die de IntelliWatch Pinnacle 99-productlijn compleet maakt. Pinnacle Express, voornamelijk ontworpen voor Notes implementaties in het MKB, levert een eenvoudig te installeren en bruikbare oplossing. Pinnacle Express maximaliseert de productieve tijd en prestaties van een Notes netwerk.

Volgens Bill McKernan, product marketing manager voor IntelliWatch Pinnacle Express, krijgt Notes snel meer voet aan de grond in het midden- en kleinbedrijf. In het MKB, waar Notes-beheer vaak beperkt is, hebben bedrijven een makkelijk toe te passen oplossing nodig, die tegemoet komt aan de specifieke behoeften op het gebied van het beheer en de grootte van Notes.

"Het MKB is op zoek naar een makkelijke, gestroomlijnde Notes-oplossing zonder dure onderdelen van producten voor grote ondernemingen, die in het MKB waarschijnlijk toch nooit gebruikt worden," zegt McKernan. "Automatisering, beperkte grootte en het snelle gebruik zijn de belangrijkste factoren voor deze bedrijven. Pinnacle Express is afgestemd op deze behoeften."
McKernan benadrukt dat Pinnacle Express zelfs is ontworpen voor gebruik door de kleinste Notes-gebruiker. Pinnacle Express biedt dan ook de belangrijkste automatiseringsonderdelen die het onderhouden van een Notes netwerk aanzienlijk vergemakkelijken. Direct na de installatie creëert de software een Notes environment. Daarna controleert het programma de prestaties van het netwerk. Een geavanceerde server watch geeft de Notes-beheerder de mogelijkheid de totale computeromgeving in oogopslag te bekijken.
Pinnacle Express stroomlijnt de beheertaken en helpt tegelijkertijd bij het controleren van service level agreements (SLAs). Er wordt namelijk gebruik gemaakt van dezelfde auto-detect/auto-correct technologie voor zowel mail, database als systeem performance, die ook in de IntelliWatch-producten voor grote ondernemingen gebruikt wordt.

Pinnacle Express zorgt, naast het automatisch scannen van Notes logboeken en fouten- en waarschuwingsstatistieken, voor de verbetering van preset statistieken en triggers. Verder rapporteert Pinnacle Express vanuit IntelliWatch voor out-of-the-box installatie en direct gebruik.

"Vanwege het tekort aan Notes-beheerders is bij het MKB gebruiksgemak de belangrijkste overweging voor het beheren van een Notes-omgeving.," vertelt Richard L. Ptak, vice president van Systems and applications management bij de Hurwitz Group, Inc.. "Als je een versimpelde installatieproces, geautomatiseerde controle en rapportage, en snelle ontwikkeling combineert met return-on-investment op korte termijn, dan heb je een oplossing die voldoet aan de primaire behoefte van deze markt."

McKernan verklaart dat de andere drijvende kracht achter Pinnacle Express voor de MKB-markt, de kosten van eigendomsrechten zijn. "Als eenvoudig te gebruiken oplossing is het Pinnacle Express pakket wat betreft prijs en samenstelling precies op het MKB afgestemd," voegt McKernan hieraan toe.

IntelliWatch Pinnacle Express werkt op Windows NT-based Domino servers. Het programma is op Lotusphere gedemonstreerd. Een testversie van de software is beschikbaar op Internet via www.candle.com/notesc.

Prijs en beschikbaarheid
IntelliWatch Pinnacle Express zal in het eerste kwartaal van 2000 beschikbaar zijn voor een prijs van 2.995 dollar per server. Het product ondersteunt Windows NT en Windows 2000 op een niet-gepartiëerde server met een Intel Pentium processor.

Over Candle Corporation
Candle Corporation, gevestigd te El Segundo, Californië, is de toonaangevende ontwikkelaar en leverancier van Solutions for Networked Businesses. Candle biedt haar klanten producten, oplossingen en services aan om applicaties te koppelen, te integreren en te beheren. Deze bestrijken de gebieden van applicatie-integratie en -beheer, messaging middleware en prestatie- en beschikbaarheidsbeheer. Meer informatie over Candle Corporation is te vinden op het World Wide Web: www.candle.com. Het kantoor in Nederland is gevestigd in Nieuwegein.

Voor meer informatie:
Candle Benelux, tel.: 030 - 600 35 00, contactpersoon: Patricia Cordonnier, (e-mail: (patricia_cordonnier@candle.com)) of
Sterk Werk Communicatie, tel.: 010 - 456 78 49, contactpersoon: Wilbert Scheer, (e-mail: (wilbert.scheer@sterkwerk.nl))