Ryder beoogt uitbreiding diensten In Europa

RYDER SYSTEM

Ryder beoogt uitbreiding diensten In Europa

Ryder beoogt uitbreiding van haar logistieke en transportdiensten In Europa

Den Haag, 30 maart 2000: De multinational Ryder System, Inc. heeft bekend gemaakt dat haar managementteam in het Verenigd Koninkrijk en Europa is gewijzigd om de uitbreiding van haar business te ondersteunen en de logistieke en de transportdiensten te integreren. Dit is in navolging van een vergelijkbaar initiatief dat Ryder in Noord-Amerika aan het eind van het vorige jaar heeft genomen.

Drs. Jos M.E. Hessels is aangesteld als Vice President en Managing Director Europe en is in zijn nieuwe betrekking verantwoordelijk voor alle activiteiten van Ryder in het Verenigd Koninkrijk en de rest van Europa. Een nieuw managementteam, verantwoordelijk voor Europa, zal aan hem rapporteren. Peter Backhouse, die Tracy Leinbach vervangt als Managing Director van de Ryder.s transportdiensten in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, zal ook deel uitmaken van dit nieuwe team.

Nadat zij er ondanks de moeilijke marktcondities in is geslaagd om de transportdivisie van Ryder in het Verenigd Koninkrijk aanzienlijk te verbeteren, zal Leinbach een senior managementpositie op het hoofdkantoor te Miami gaan vervullen.

Als toelichting op de aankondiging verklaarde Hessels: 'Ryder is nog nooit in een betere positie geweest om haar ondernemingen in het Verenigd Koninkrijk en Europa te integreren. Wij hebben meer dan 4000 werknemers en meer dan 100 locaties in geheel Europa en zijn verantwoordelijk voor meer dan 20000 voertuigen. De firma Ryder bedient nagenoeg alle industrietakken en heeft klanten zoals Ericsson, Wedgwood. Nissan, Philip Morris, Hewlett Packard, British Airways en het Britse Ministerie van Defensie.'

'Het managementteam verheugt zich erop om de sterke, wereldwijde competentie van Ryder in te zetten voor klanten in Europa, en is toegewijd aan de ontwikkeling van de business door een programma van organische groei, acquisities en samenwerkingsinitiatieven. Het is onze bedoeling om klanten de uitgebreidste diensten vanuit één punt aan te bieden, of het nu gaat om truck leasing of de ingewikkeldste, geïntegreerde logistieke activiteiten.'

Voordat hij zijn nieuwe betrekking aanvaardde was Jos Hessels Managing Director van Ryder Integrated Logistics Europe, terwijl Peter Backhouse voorheen als Director verantwoordelijk was voor de activiteiten in het zuiden van het Verenigd Koninkrijk.

'For further press information please contact Mike Keeler on +44 (0)20

8399 1184.'