Amazon.com opent Customer Service Center in Den Haag

Datum nieuwsfeit: 30-03-2000
Amazon.com opent Customer Service Center in Den Haag

Amsterdam, 30 maart 2000 - De toonaangevende online retailer Amazon.com (www.amazon.com) heeft vandaag in Den Haag een nieuw customer service center geopend. Staatssecretaris van Economische Zaken, Gerrit Ybema, heeft samen met Diego Piacentini, senior vice president International van Amazon.com, de officiële handeling verricht.

Het ultramoderne servicecentrum, dat 9500 vierkante meter telt, is een reactie op de sterke internationale klantengroei van Amazon.com en zal in heel Europa de klanten bedienen die winkelen bij de Europese online winkels www.amazon.co.uk en www.amazon.de. Daarnaast zal het centrum Europese klanten ondersteunen die winkelen bij www.amazon.com.

"Amazon.co.uk, Amazon.de en Amazon.com vormen de top drie van shopping-sites in Europa", aldus Diego Piacentini. "We zijn er trots op dat zo veel Europese klanten hun voorkeur voor ons laten blijken en zijn dan ook van plan om onze positie in Europa verder uit te bouwen."

Bill Price, vice president customer service bij Amazon.com, zei: "Dit nieuwe servicecentrum versterkt het commitment dat we hebben ten opzichte van de Europese markt. Ons groeiend aantal klanten in Europa is hiermee op alle mogelijke vlakken verzekerd van snelle en efficiënte service, in hun eigen taal. In Den Haag kunnen we putten uit een goed opgeleid, meertalig arbeidspotentieel en hebben we de beschikking over een zeer goede infrastructuur - een uitstekende uitgangspositie om het meest klantgerichte service center van Europa op te bouwen."

"We heten Amazon.com graag welkom in Den Haag", zei staatssecretaris Ybema. Hun komst bevestigt de reputatie die Nederland reeds heeft als 'centre of excellence' op het gebied van Internet-handel en versterkt de mogelijkheden voor Nederland om te voorzien in een eerste klas bedrijfsklimaat. Bovendien geeft het de meertalige, hi-tech werknemers uit de regio een geweldige kans een bijdrage te leveren aan het succes van een klantgericht bedrijf."

Het customer service center is gevestigd aan de Juliana van Stolberglaan in Den Haag en vooralsnog geopend van 7 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds, maar zal binnen aanzienbare tijd 24 uur per dag operationeel zijn.

Amazon.com is bezig met het werven van 125 servicemedewerkers die per e-mail of telefoon vragen zullen beantwoorden. Geïnteresseerden moeten ten minste een van de West-Europese talen (Duits, Frans, Zweeds, Deens, etc.) als moedertaal hebben en beschikken over goede schriftelijke vaardigheden. Bovendien moeten kandidaten vloeiend Engels spreken. Sollicitanten met de juiste kwalificaties kunnen een sollicitatiebrief met cv e-mailen naar (eurojobs@amazon.com).

Met de opening van het centrum in Den Haag beschikt Amazon.com wereldwijd over zeven customer service centra. De andere centra bevinden zich in Seattle; Tacoma, Washington; Slough, Engeland; Regensburg, Duitsland; Grand Forks, North Dakota en Huntington, West Virginia (wordt binnenkort geopend).

Over Amazon.com, Inc.
Amazon.com (Amazon.com, Inc. en alle subsidiaries) is de nr. 1 muziek-, video- en boekenverkoper op het Internet. Amazon.com opende in juni 1995 de virtuele verkoop op het World Wide Web en biedt vandaag 's werelds grootste selectie met online veilingen, speelgoed, consumenten elektronica en gratis elektronische wenskaarten. Amazon.com heeft meer dan 18 miljoen unieke titels in haar assortiment verdeeld in verschillende categorieën waaronder boeken, CD's, speelgoed, elektronica, video's, DVD's en games. Door middel van Amazon.com zShops, kan elk bedrijf of individu virtueel producten aanbieden aan de meer dan 17 miljoen Amazon.com consumenten. Door hierbij gebruik te maken van Amazon.com Payments kunnen zShop handelaren gebruik maken van creditcard transacties waardoor tijdrovende handelingen van off-line betalingen tot het verleden behoren. Amazon.com is tevens een samenwerking aangegaan met sothebys.amazon.com, de vooraanstaande site waar kunst, juwelen en verzamelstukken geveild worden.

Amazon.com heeft zich ten doel gesteld om 's werelds meest consumentgerichte bedrijf te worden, waar klanten alle producten die zij online zouden willen bestellen kunnen vinden en ontdekken. De door Amazon.com geactiveerde All Product Search zoekt het Web af om klanten te helpen bij het vinden van artikelen die te koop zijn via Amazon.com, Amazon.com Auctions of Amazon.com zShops. Met de All Product Search profileert Amazon.com zich als een winkelomgeving waar de consument letterlijk alles kan vinden.

Amazon.com heeft twee internationale Web sites: www.amazon.co.uk en www.amazon.de. Daarnaast exploiteert Amazon.com The Internet Movie Database (www.imdb.com), de meest uitgebreide filmdatabase met informatie over meer dan 150.000 films en entertainment programma's en 500.000 cast- en crew members vanaf het begin van de film (1892) tot aan heden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Text 100 Public Relations Amazon.co.uk
Jeroen Breuer/Evelien van Waveren Christina
Smedley
Tel.: + 31 20 530 43 39 Tel.: +44 (0)20 8636 9528 E-mail: (jeroenb@text100.nl) Tel. Mobile:
E-mail: (evelienvw@text100.nl) E-mail:
(smedley@amazon.co.uk)