MKB verheugd over versnelde liberalisering gasmarkt

Datum nieuwsfeit: 30-03-2000
MKB-Nederland

MKB Nieuws, bericht

30-03-2000
MKB-Nederland verheugd over versnelde liberalisering gasmarkt

MKB-Nederland is verheugd over het verloop van het debat in de Tweede Kamer vandaag terzake de versnelde liberalisering van de gasmarkt. Zoals het er nu naar uitziet wordt de liberalisering voor kleinverbruikers versneld van 2007 naar 2004.
Hierdoor zijn kleinverbruikers vanaf 1 januari 2004 vrij in de keuze van leverancier en wordt de concurrentiepostie van het mkb t.o.v. het grootbedrijf gelijk getrokken.

MKB-Nederland pleit reeds geruime tijd voor een versnelde liberalisering van de energiemarkt. Belangrijkste argument hiervoor is dat de ongelijke concurrentie-positie wordt opgeheven en het midden- en kleinbedrijf evenals het grootbedrijf kan profiteren van de voordelen van een vrije markt.

Positief staat MKB-Nederland tegenover het voorstel van de minister om in een overlegplatform met de centrale werkgeversorganisaties, de gasleveranciers en Economische Zaken de komende jaren invulling te geven aan de uitwerking van de maatregelen, zodat de liberalisering op een soepele manier kan plaatsvinden.
De toezegging van de minister in de Tweede Kamer dat ook voor een grondig en gedegen toezichthouder zal worden zorggedragen, stemt MKB-Nederland hoopvol.

Informatie: H. de Groot