Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 30-03-2000

30 maart 2000

Twee hennepkwekerijen ontmanteld
SCHIEDAM / ROTTERDAM -- Politiemensen van het district Schiedam stelden woensdagochtend na stankklachten een onderzoek in een pand aan de Plesmanstraat in. In het bedrijfspand troffen ze een in werking zijnde hennepkwekerij aan. De kwekerij, met daarin ruim 4750 hennepplanten, werd ontmanteld. Nadat de kwekerij ontmanteld was, werden de politiemensen naar de Boerhaavelaan gestuurd, waar bewoners hadden geklaagd over stank en over het feit dat de stroom een aantal maal was uitgevallen. Na een onderzoek troffen ze in een pand eveneens een in werking zijnde hennepkwekerij aan. Ook deze kwekerij, met daarin ruim 650 planten, werd ontmanteld. In beide gevallen werden de planten en diverse groeiapparatuur in beslag genomen. In het pand aan de Boerhaavelaan werd bovendien op illegale wijze stroom verkregen. Naar de eigenaren van de beide kwekerijen wordt een nader onderzoek ingesteld.

Twee aanrijdingen
SCHIEDAM /ROTTERDAM -- Woensdagavond omstreeks half zeven vond op het Plein 1940-1945 een aanrijding plaats tussen een motorrijder en een fietser, waarbij de motorrijder gewond raakte. De motorrijder, een 31-jarige Schiedammer, werd voor onderzoek overgebracht naar het Holy ziekenhuis. De fietser, een 38-jarige Schiedammer, had geen verwondingen.
Woensdagavond omstreeks acht uur vond op de Matlingeweg een aanrijding plaats tussen een automobilist en een fietser.
De automobilist, een 45-jarige man uit Tilburg, reed over de Industrieweg in de richting van de Matlingeweg. Hij moest daar voorrang verlenen aan de 16-jarige Rotterdammer die over het fietspand naast de Matlingeweg reed. De automobilist zag de fietser echter over het hoofd, waardoor een aanrijding ontstond. De fietser kwam hierbij ten val en werd voor onderzoek overgebracht naar Sint Franciscus Gasthuis in Rotterdam.