Lisv benoemt verschil werknemer - zelfstandige in de afbouw

Datum nieuwsfeit: 30-03-2000

LISV

Criteria verzekeringsplicht zzp'ers in de afbouw

Het Lisv heeft criteria vastgesteld voor het bepalen van de zelfstandigheid van zelfstandigen zonder personeel in de afbouwbedrijfstakken. In de praktijk is er grote behoefte aan een algemeen kader voor de beoordeling van de verzekeringsplicht (waaraan voorafgaand aan het ontstaan van de te beoordelen arbeidsrelatie getoetst kan worden). Onder afbouwbedrijfstakken vallen het schilders-, stukadoors-, steenhouwers- en natuursteenbedrijf. Juist in deze bedrijfstakken is vaak moeilijk vast te stellen of een zelfstandige zonder personeel moet worden beschouwd als zelfstandige of als werknemer.

Primair moet worden vastgesteld, wanneer sprake is ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen