Baan Company kondigt veranderingen Raad Commissarissen aan

Datum nieuwsfeit: 30-03-2000

BAAN COMPANY

Baan Company Kondigt Veranderingen In Raad Van Commissarissen Aan

Barneveld, Nederland en Herndon, Virginia, Baan Company N.V. Nasdaq: BAANF; Amsterdamse Effectenbeurs: BAAN), een wereldwijd opererende leverancier van bedrijfsapplicaties, kondigde vandaag aan dat Joop Janssen wegens gezondheidsredenen met onmiddellijke ingang verlof heeft genomen als Lid van de Raad van Commissarissen van Baan. Zijn functie van interim-voorzitter is overgenomen door Hans Wortmann, eveneens lid van de Raad van Commissarissen. De heer Janssen vervulde deze positie sinds Pierre J. Everaert in januari van dit jaar werd benoemd als interim-CEO van het bedrijf.
De heer Janssen is voorzitter van Raad van Bestuur van het Nederlandse bedrijf Heijmans N.V. en werd gekozen als Lid van de Raad van Commissarissen van Baan tijdens de Algemene vergadering van Aandeelhouders in maart 1999.
'Wij betreuren dat we het waardevolle leiderschap van Joop nu kwijtraken, zelfs al is het slechts tijdelijk,' verklaarde de heer Everaert. 'Maar de gezondheid van Joop komt op de eerste plaats en wij wensen hem een spoedig en volledig herstel toe.' Omtrent Baan Company
Baan Company (Nasdaq: BAANF; Amsterdam: BAAN), opgericht in 1978, is een wereldwijd opererende leverancier van bedrijfsapplicaties. Baan Company voert een uitgebreid productenpakket van geïntegreerde diensten en 'best-in-class' component-based applicaties die voor organisaties de gehele keten beheren rond E-Business en Web Commerce, Customer Relations Management, Enterprise Resource Planning, Supply Chain Management en Corporate Knowledge Management. De oplossingen van Baan Company worden toegepast bij meer dan 15.000 klanten wereldwijd en stellen organisaties in staat strategische bedrijfsgroei te genereren, bedrijfsprocessen te verbeteren, de complexiteit van hun bedrijfsvoering te verminderen en de flexibiliteit binnen het bedrijf te vergroten.
Baan Company opereert vanuit twee hoofdkantoren, Barneveld in Nederland en Herndon, Virginia, in de Verenigde Staten, en kan op het World Wide Web gevonden worden op www.baan.com. Verklaringen in dit persbericht die de woorden 'meent', 'verwacht', 'voorziet' en dergelijke bevatten zijn vooruitziende verklaringen binnen de betekenis die de Securities Exchange Act van 1934 eraan geeft, zoals geamendeerd, en dragen als zodanig een aantal risico's en onzekerheden in zich die de uitkomsten aanzienlijk kunnen doen wijzigen. De eigenlijke uitkomsten kunnen derhalve aanzienlijk verschillen van de verwachtingen, schattingen of aannames in of geïmpliceerd door dergelijke verklaringen. Typische risico's en onzekerheden kunnen worden nageslagen in de openbare archieven van Baan Company bij de U.S. Securities and Exchange Commission (inclusief de meest recente Form 20-F en 6-K.
'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van Baan Company en ieder handelsmerk en iedere naam van een product of dienst die in dit bericht voorkomt met gebruik van de naam 'Baan' is een handelsmerk en/of eigendom van Baan Company. Alle andere namen van bedrijven, producten en diensten kunnen handelsmerken van de betreffende eigenaren zijn.
Bron: Baan Company N.V.
Contactpersoon: Peter Kramer van Baan Company Public Relations, +31-342-428641,