Magazine Carp roept gamegate.com uit tot 'Coolest Company'

Datum nieuwsfeit: 30-03-2000

Gamegate.com: Coolest Company 2000 !

Op dinsdag 28 maart 2000 is Gamegate.com, ontwikkelaar van online Java Internetgames, door het magazine Carp uitgeroepen tot Coolest Company 2000 van Nederland. Uit een lijst van 50 jonge innovatieve ICT start-ups werd Gamegate.com, tijdens de uitreiking in het bekende Rotterdams restaurant Parkzicht, unaniem gekozen. De bedrijven werden gescreend aan de hand van ‘harde’ criteria als leeftijd, innovatief product, marktpotentie en internationale groeiambities. Verder speelden minder grijpbare aspecten een rol, zoals de ‘look and feel’ van het bedrijf, hoe het pand er van binnen uit ziet en hoe de sfeer is als je eenmaal binnen bent. Gamegate.com kwam hierbij duidelijk als ‘coolste’ uit de bus.

Op dit moment werken er bij Gamegate.com 60 medewerkers verspreid over de locaties Amsterdam, Den Bosch, Eindhoven, New York, London, San Franscisco en Budapest. Gamegate.com ontwikkelt onder andere Trivia games, Netshows, WAP games en diverse klassieke Single- en Multiplayer games. Games zoals bijvoorbeeld pacman, tetris, schaken, vier-op-een-rij en memory. Door de programmeertaal Java hoeft de gebruiker de games niet eerst te downloaden, maar zijn ze direct online te spelen. Hiermee bereiken de games het grootst mogelijke publiek. Als marktleider in de snel groeiende markt voor online games biedt Gamegate.com stickiness voor de websites van aansprekende (inter)nationale klanten als: AOL Duitsland, Microsoft (MSN Gamezone), HEAT Segasoft (Sega), Worldonline, Myweb en UPC.

De bedrijfsdoelstelling van Gamegate.com is om uiteindelijk een soort Endemol van de internationale online game-industrie te worden. Een onafhankelijke producent van online content die zorgt voor stickiness op de website. Tevens is Gamegate.com voor dit jaar een beursgang aan het onderzoeken om de snelle groei te kunnen financieren.

Informatie:
Gamegate.com