Global Knowledge lanceert Live Web Seminars

Datum nieuwsfeit: 30-03-2000
Global Knowledge lanceert 'Live Web Seminars'

Nieuwegein, 30 maart 2000 - Global Knowledge, het grootste onafhankelijke ICT-opleidingsinstituut ter wereld, organiseert vanuit Amerika een reeks webseminars die gratis kan worden gevolgd. Deze seminars duren een uur en concentreren zich op onderwerpen uit toonaangevende technologie-applicaties. De deelnemers kunnen zo direct kennismaken met enkele 'on-line education' mogelijkheden die Global Knowledge kan bieden.

"Tegenwoordig zie je dat steeds meer mensen onder tijdsdruk niet de mogelijkheid hebben om een cursus te volgen. Global Knowledge biedt binnenkort in Nederland een oplossing hiervoor door on-line education mogelijkheden aan te bieden. Net als de live on-line cursussen die we aanbieden via Globals Interactive Distance Learning (IDL) Program wordt voor de seminars een geavanceerde, op het web gebaseerde trainingsomgeving op de desktop van de deelnemers gepresenteerd," aldus Roland van Houdt, Marketing Manager Global Knowledge Nederland. "De eerste seminars van Global Knowledge zijn gericht op 'learning solutions' voor een aantal toonaangevende technologie-applicaties. We hebben onderwerpen genomen die veel worden gevraagd door mensen die hun IT-vaardigheden op peil willen houden."

De seminars van Global Knowledge worden gepresenteerd via een real-time webcast met live, streaming audio. De deelnemers kunnen het seminar interactief volgen en of met behulp van een Yes/No-knop of via een chat-scherm antwoord geven op vragen van de docent. De IDL-cursussen van Global Knowledge gaan verder dan deze seminars en stellen de deelnemers in staat met de docent te communiceren via Voice-over-IP. Voor de IDL-cursussen wordt tevens gebruik gemaakt van diapresentaties. Daarnaast kan het gezamenlijk gebruik van applicaties en het werken in praktijklaboratoria de student stimuleren en helpen bij het verwerven van vaardigheden.

Global biedt de volgende gratis web seminars aan:

* 'Oracle 8 en 8i: New Features and Functions', op 5 april, 16.00 uur. In dit seminar worden de nieuwe mogelijkheden van Oracle 8 en 8i behandeld. Tevens komt aan bod hoe deelnemers zich in 15 dagen kunnen voorbereiden op een certificatie als Oracle DBA of Developer in een van Globals nieuwe Oracle Boot Camps.

* 'Quality of Service in IP Networks' op 26 april, 16.00 uur. In dit seminar wordt ingegaan op de meest recente technologieën voor het realiseren van betrouwbare service en kwaliteit van spraakverkeer over IP-verbindingen. Aan bod komen MPLS, Diff-Serv, Router Queuing, RSVP en 802.1p.
De seminars kunnen kosteloos worden bijgewoond. Deelnemers moeten zich vooraf opgeven. Registratie is mogelijk op:
www.am.globalknowledge.com/wire/.

Global Knowledge
Global Knowledge is het grootste onafhankelijke ICT-opleidingsinstituut ter wereld, met cursussen die in achttien talen over de hele wereld worden gegeven. Het bedrijf heeft strategische samenwerkingsovereenkomsten gesloten met de belangrijkste organisaties in de ICT-industrie, waaronder Microsoft, Oracle, Cisco, FORE Systems, Bay Networks, IBM, Novell, Compaq en Red Hat Linux. In Nederland heeft Global Knowledge vijf vestigingen: in Nieuwegein, Amersfoort, Amsterdam Schiphol, Groningen en Eindhoven. In 1999 heeft het bedrijf een wereldwijde omzet behaald van ongeveer $ 350 miljoen. Meer informatie is te vinden op de website van Global Knowledge: www.globalknowledge.net

Meer informatie over cursussen:
Cursusadministratie telefoon: 030 - 60 89 444 - E-mail: (info.nl@globalknowledge.net)

Contactpersoon voor de pers:
Global Knowledge, Jacqueline Overduin, telefoon: 030 - 60 89 333 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Anneke de Kort, telefoon 023 - 562 82 08