Uitnodiging introductie Vier Vrijheid-wimpel

Uitnodiging introductie Vier Vrijheid-wimpel

Amsterdam, 30 maart 2000

Geachte redactie,

Op 5 mei zal dit jaar - lustrumjaar voor de viering van onze bevrijding - voor het eerst naast het roodwitblauw een speciaal voor de bevrijdingsdag ontwikkelde wimpel meewapperen, gesierd met het officiële Vier Vrijheid-logo: de fakkel met het bevrijdingsvuur in de vorm van een vredesduif en de tekst Vier Vrijheid. Deze wimpel zal het nationale bevrijdingsfeest een eigen accent geven, zoals de oranjewimpel uiting geeft aan feestelijkheden van het Koninklijk Huis.

De Vier Vrijheid-wimpel zal op donderdag 30 maart a.s. worden geïntroduceerd tijdens een bijeenkomst in Amsterdam - op de plek aan de Amstel, hoek Prinsengracht, waar jaarlijks het bevrijdingsconcert plaatsvindt. De voorzitter van het Nationaal Comité 4 en 5 mei, mevrouw P.W. Kruseman, zal de eerste exemplaren van de nieuwe nationale wimpel overhandigen aan Amstel-bewoners tussen de Magere Brug en de Sarphatistraat, die elk jaar naast de lusten ook de lasten dragen die het muzikale evenement nu eenmaal met zich meebrengt. Deze overhandiging heeft tevens een symbolische betekenis. Thema van de viering van 4 en 5 mei is dit jaar namelijk: 'Vrijheid geef je door', van generatie op generatie, van mens tot mens.

De wimpel werd in samenwerking met het Nationaal Comité door Faber Amsterdam BV ontwikkeld en zal vanaf 31 maart algemeen voor het publiek verkrijgbaar zijn.

Wij nodigen u uit, bij de introductie op donderdag 30 maart aanwezig te zijn.
Tijdstip: 17.15 uur.

Voor meer informatie: Nationaal Comité 4 en 5 mei, Aik Meeuse of Charlotte Nauta, tel. 020-6209688.

Met vriendelijke groet,

Aik Meeuse