Bayer AG: Polyurethaan voor energieabsorptie in auto's

Datum nieuwsfeit: 31-03-2000
Bayer AG Benelux

Nieuwe brochure: Polyurethaan voor energieabsorptie in auto's Een bijdrage tot passieve veiligheid

Brussel - De ontwikkelingsafdelingen in de automobielindustrie slagen er steeds weer in om de reeds hoge standaard van passieve veiligheidssystemen verder te verbeteren. Het betreft aan de buitenkant van de auto de bumpers en aan de binnenkant constructiedelen ter beveiliging van de inzittenden. De kunststof Bayfill®EA - een halfhard, energieabsorberend (=EA) polyurethaanschuim op basis van grondstoffen van Bayer - speelt hierbij een heel belangrijke rol. Hierover informeert de nieuwe brochure Polyurethaan voor energieabsorptie in auto's.

Goed gekozen en gedimensioneerde energieabsorbers dienen energie zó om te zetten, dat met optimale inzet van de dikte van de stoffering bepaalde maximale krachten niet worden overschreden. Bovendien dienen zij zo veel mogelijk kracht te onttrekken aan de botsing. Daardoor wordt voorkomen dat lichamen of voorwerpen, die met een klap terechtkomen, worden teruggeslingerd.

De in het Duits beschikbare Bayfill®EA-brochure met bestelnummer PU 52247 kan worden verkregen bij Bayer s.a. - n.v., divisie PU, faxnummer 02/538 62 96.

Brussel, 31 maart 2000

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Public Relations, Tel. 02/535 64 17

Nieuwe draagbare mini-zeilboot: Zeilen als een surfer Polyurethaan-spuitsystemen succesvol bij de sanering van riolen PUR-innovaties voor de riolering: Polyurethaan-slijtlaag dicht betonbuizen af
Nieuwe brochure: Polyurethaan voor energieabsorptie in auto's Award voor frontend van de Ford Focus:
Kabelmof volledig van polyurethaan
Hartelijk welkom aan de nieuwe Bayer-medewerkers uit Rieme. Nieuwe voorraadtank voor Uerdinger pigmentproductie Turbo-behuizing voor vrachtwagenmotoren van Mercedes Lakgrondstoffen-productie in Leverkusen uitgebreid: