Nederlands Internetspel slaat in als bom

Datum nieuwsfeit: 31-03-2000
Schoot Digital Productions
Niasstraat 21-II
1095 TT Amsterdam

NEDERLANDS INTERNETSPEL SLAAT IN ALS BOM

Het nieuwe Nederlandse internet-spel TEQ (Terra Est Quaestuosus: "De aarde is winstgevend") is in korte tijd zeer populair geworden. Na een testperiode van bijna een jaar zal op 1 april 2000 de knop omgaan voor de eerste officiële ronde. TEQ is ontwikkeld door twee Nederlandse studenten en heeft vooral onder de kenners in de Verenigde Staten tot een golf van enthousiasme geleid. Australië volgt. Tijdens de testperiode hebben reeds meer dan 3300 spelers zich laten inschrijven. Het grootste voordeel van het spel: het is gratis!

TEQ is niet zomaar een spel, het gaat om het verkennen van verschillende strategieën met slechts één doel: overleven! Alleen met de juiste strategie kunnen spelers hun tegenspelers (de andere spelers!) overleven. Het is echter niet alleen een gevecht om wie de sterkste is: het is een strijd om wie de grootste kan worden. Dat doel kan worden bereikt door de juiste markt-strategie te hanteren, maar kan ook bereikt worden door tegenspelers te bestrijden en te verslaan. De speler moet de juiste balans zien te vinden tussen wapenproductie, technologie-ontwikkeling en economisch evenwicht. Het is mogelijk om in een team te spelen of individueel.

Het spel blijkt vooral populair te zijn als lunch-pauze. Het wordt vooral gespeeld door mensen die de sleur van het dagelijkse werk willen doorbreken. Door psychologen wordt het reeds gezien als een "gezonde uitlaatklep om de agressie van alledag kwijt te raken".

TEQ is een spel dat gemaakt is door Schoot Digital Productions. Het is tevens de eerste grote productie van het bedrijf sinds de oprichting in april vorig jaar. Schoot Digital Productions startte met 2 werknemers, maar al tijdens de testperiode van TEQ zag men zich genoodzaakt om het personeelsaantal te verdubbelen. TEQ is te vinden op http://www.playteq.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bas Winckels, press@playteq.com , ook bereikbaar op 030-6951003, of bezoek de TEQ online website: www.playteq.com

Bas Winckels
Public Relations and Communications