Politiebericht Friesland: Regio

Datum nieuwsfeit: 31-03-2000

Politiebericht Friesland: Regio 31-03-2000
Politieberichten van donderdag 30 maart (13.00 uur) tot en met vrijdag 31 maart (07.00 uur)

Drachten: verkeerstoezicht
De afgelopen dagen is verkeerstoezicht gehouden op de Kletsterlaan en op de Loswal. Tijdens deze controles zijn meerdere bekeuringen uitgeschreven. Op de Kletsterlaan ontstaan verkeersgevaarlijke situaties als men tegen de dwangpijl in toch linksaf slaat in de richting Haven, terwijl men om moet rijden via Nijtap. In de spitsuren ondervindt het verkeer veel hinder van de weggebruikers, die op de Loswal (eenrichtingsweg) tegen het verkeer inrijden. De komende weken zal de politie hier regelmatig controleren en wordt verbaliserend opgetreden.

Burgum:verkeerscontrole
Donderdag tussen 11.00 en 14.00 uur op verschillende plaatsen in de bebouwde kom van Burgum verkeerscontrole gehouden. De volgende bekeuringen werden uitgeschreven: vijf bestuurders voor het niet dragen van de gordel, een bestuurder terzake het rijden door rood licht, een bromfietsbestuurder was niet in het bezit van een bromfietscertificaat, een bestuurder reed met een gladde band, een bromfietsbestuurder had ten onrechte een oranje plaat op zijn bromfiets had en een bestuurder had zijn aanhangwagen te zwaar beladen.

Sneek: inbraak auto
Donderdag tussen 15.00 en 17.00 uur werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Pieter Zeemanstraat. Door het rechter voorportierraam in te slaan, kon men in de auto komen. Uit de auto werd een GSM gestolen. De eigenaar, een man van 51 jaar uit Scharnegoutum, heeft aangifte gedaan.

Heerenveen: vernieling
Donderdag tussen 23.00 en 23.15 uur werd gemeld dat een groep van ongeveer 8 à 10 jongeren vernielingen zouden plegen op het Burgemeester Kuperusplein. Het bleek dat een tochtraampje van een geparkeerde auto was vernield en dat men een fiets tegen deze auto had gegooid. De eigenaar van de auto, een man van 22 jaar uit Heerenveen heeft hiervan aangifte gedaan. De groep jongeren werd niet meer aangetroffen. Later werd nog een groepje van vier jongens aangetroffen, die volgens een getuigen bij de groep jongeren hoorden. Bij onderzoek op het bureau bleken deze er niet bij betrokken te zijn.
Heerenveen: inbraak woning
Donderdag tussen 19.00 en 22.15 uur werd ingebroken in een woning aan De Luken. Via een bovenlicht in de badkamer is men in de woning gekomen. Uit de woning heeft men een videorecorder weggenomen. De eigenaar, een man van 58 jaar, heeft aangifte gedaan.
Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 - 880 8272