Gensys introduceert Desktop Management Versie 3.0

Datum nieuwsfeit: 31-03-2000

Gensys Desktop Management Versie 3.0:
Beheer en installatie sterk vereenvoudigd

Reeuwijk, maart 2000 - - Met de nieuwe versie 3.0 van Gensys Desktop Management biedt SPS Gensys Solutions nu een concept dat de inrichting van de werkstations en het beheer van een netwerkomgeving nog beter afstemt op het eisen- en wensenpakket van gebruikers. Vanuit een beheeromgeving moeten werkstations volledig automatisch en snel ingericht kunnen worden; hardware- en werkplekonafhankelijk. Ook de continuïteit van de bedrijfsvoering moet worden gegarandeerd. Gensys Desktop Management 3.0 is volledig gebouwd rond een centrale database, voorzien van een uniforme interface met 'drag & drop'-faciliteiten en geïntegreerd met de 'Installer'-interface. Het is nu ook mogelijk via CD een volledige 'stand alone' installatie van werkplekken te verzorgen.

Beheer en distributie sterk vereenvoudigd
Omdat Gensys Desktop Management (GDM) 3.0 nu volledig rond een centrale database is gebouwd, is het interne beheer en de distributie van GDM sterk vereenvoudigd. Dit komt vooral doordat gegevens nu nog sneller en makkelijker kunnen worden uitgewisseld.
Daarnaast is de gebruikersinterface verbeterd. Deze maakt nu ook gebruik van het 'drag & drop'-principe waardoor de gebruiksvriendelijkheid en snelheid van werken nog verder zijn toegenomen. Ook sluit de interface nu volledig aan bij de overige Gensys-producten. Dankzij Gensys Desktop Manager kan vanaf één centrale beheerplek - zowel lokaal als op afstand - het beheer van een of meer locaties worden uitgevoerd voor de desktopomgeving.
Werkplekken zowel automatisch als stand alone inrichten Met Gensys Desktop Installer kunnen werkplekken en servers via het netwerk automatisch en dus snel worden ingericht; zowel het Operating System - inclusief de hardware-specifieke drivers - als de applicaties. Nieuw in deze versie is de ondersteuning voor Windows2000. Sterk verbeterd binnen versie
3.0 is de mogelijkheid om stand alone werkplekken te installeren. Stand alone werkplekken zijn bijvoorbeeld tele- of thuiswerkplekken, maar ook werkplekken op locaties waar geen server aanwezig is. Vooral voor die laatste categorie is Gensys Desktop Installer uitgebreid met een zogenaamde stand alone installatie. Daarmee kan een werkstation volledig worden geinstalleerd vanaf een CD-Rom in plaats van een WindowsNT-server.
Gensys Desktop Manager is een "superset" op de gebruikersprofielen die Windows NT standaard biedt en wordt vanuit het NT-log on proces geactiveerd. Het start een aantal door de beheerder ingestelde modules waardoor het mogelijk is om - op basis van profielen - applicaties, shares, printers enzovoort aan te bieden. Informatie over de gebruiker wordt binnengehaald, waardoor bijvoorbeeld de connectie met het netwerk op verschillende niveaus ingesteld kan worden. De door de beheerder in de database vastgelegde informatie zorgt ervoor dat bij aanmelding van een werkplek de meest optimale instellingen voor de gebruiker worden ingesteld.

Gensys Desktop Installer zorgt voor het automatisch installeren van een (nieuwe) werkplek. De eerste maal wordt, via een door de beheerder aangemaakte opstartdisk, een werkplek (pc of laptop) aangemeld aan het netwerk. Afhankelijk van de ingestelde parameters worden, via de OS-template, het Operating System geïnstalleerd en daarna, via de Install-template, de hardware-componenten en de drivers. Vervolgens wordt het systeem geconfigureerd en worden de software-componenten - zoals Office, Virus Checker en andere applicaties - geïnstalleerd. Het blijft daarbij mogelijk terug te gaan naar de initiële installatie (set up) zonder dat een beheerder fysiek aanwezig moet zijn.

De keuze voor het Gensys Managementconcept betekent dat met minder inspanningen een groter aantal gebruikers - zowel lokaal als remote - wordt ondersteund. Door het ontlasten van de beheerders en het beheer vanaf één locatie worden de kosten beperkt en zal de Total Cost of Ownership van een beheeromgeving worden verlaagd.

SPS B.V., Buitenomweg 17, Postbus 92, 2810 AB REEUWIJK. Tel.: 0182 - 30 2222, Fax: 0182 - 30 2323, www.gensys.nl.

Over SPS
SPS is leverancier van remote beheerdiensten en fabrikant van geavanceerde computerbeheerproducten die onder de naam Gensys op de markt worden gebracht. Gensys producten worden ingezet in het eigen remote beheercentrum en nationaal en internationaal geleverd aan grote ondernemingen via een partnernetwerk. Daarnaast levert SPS advies, technische ondersteuning en implementatiediensten op het gebied van Windows NT, Oracle, Unix en Progress. Dit alles opererend vanuit het centraal gelegen kantoor in Reeuwijk.
Voor redactionele informatie: Ref.: PB02/00 Influx PR, Jakob Brons, tel.: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: (PRInflux@cs.com), of SPS B.V., Petra Ufkes, tel.: 0182 - 30 2222, fax: 0182 -
30 2323.

INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PR (Influx@cs.com)
Influx-pr.com