Renault en Nissan installeren raad samenwerkingsverband

Datum nieuwsfeit: 31-03-2000
AutoRai

Renault en Nissan installeren Internationale Raad van het Samenwerkingsverband 31-3-00.

De heer Louis Schweitzer, President Directeur van Renault, en de heer Yoshikazu Hanawa, Voorzitter van de Raad van Bestuur, President en CEO van Nissan hebben in gezamenlijk overleg tien personen uit verschillende landen benoemd die samen de Internationale Raad van het Samenwerkingsverband (International Advisory Board) zullen vormen. Het instellen van deze Raad werd voorzien in de akkoorden die op 27 maart 1999 werden getekend tussen Renault en Nissan. De Raad zal voor het eerst samenkomen op 20 april 2000 en vervolgens twee maal per jaar vergaderen. Hij zal gezamenlijk worden voorgezeten door de heren Schweitzer en Hanawa. De taak zal bestaan uit het aandragen van ideeën, plannen en informatie die van belang kunnen zijn voor de oriëntatie van het globale beleid van het Samenwerkingsverband tussen Renault en Nissan.

Bij de ondertekening van het akkoord op 27 maart 1999 werd reeds door Renault en Nissan besloten om een Internationale Raad (International Advisory Board) op te richten voor het Samenwerkingsverband, een Raad die zou bestaan uit hoogst gekwalificeerde personen uit verschillende landen.

De heer Louis Schweitzer, President Directeur van Renault, en de heer Yoshikazu Hanawa, Voorzitter van de Raad van Bestuur, President en CEO van Nissan hebben de onderstaande tien personen benoemd, die de Raad zullen vormen. Het gaat om: De heer Paul Allaire, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Xerox Corporation (USA)
De heer Pierre Bilger, President Directeur van Alstom (Frankrijk) De heer Jean-Claude Casanova, Lid van het Institut de France (Frankrijk)
De heer Shinji Fukukawa, Voorzitter van de Raad van Bestuur van het Dentsu Institute for Human Studies (Japan)
De heer Pehr G. Gillenhammar, Voorzitter van de CGU (Engeland) De heer Toru Hashimoto, Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Fuji Bank, Limited (Japan)
De heer Marc Ladreit de Lacharrière, President Directeur van Fimalac (Frankrijk)
Dr Iwao Nakatani, Professor Tama University (Raadslid van SRIC Corporation, vanaf 1 april 2000)(Japan)
De heer Frank N. Newman, Emeritus Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Bankers Trust Corporation (USA)
De heer Morris Tabaksblat, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Reed Elsevier (Nederland)

Deze mensen zijn uitgekozen op basis van hun ervaring, hun deskundigheid en hun onafhankelijkheid.

De Internationale Raad van het Samenwerkingsverband zal gezamenlijk worden voorgezeten door de heer Schweitzer en door de heer Hanawa. Op 20 april 2000 zal de Raad voor het eerst samenkomen in Parijs. Vervolgens zal er twee maal per jaar worden vergaderd op een locatie die door de voorzitters zal worden aangegeven. De Raad zal ideeën, plannen en informatie uitwisselen die van invloed kunnen zijn op de belangrijke beleidsbeslissingen van het Samenwerkingsverband. De leden van de Internationale Raad zullen de voorzitters aanbevelingen en voorstellen doen over de ontwikkeling van het Samenwerkings-verband. De Raad zal een permanente forumdiscussie houden om benaderingen, oplossingen en nieuwe samenwerkingsverbanden te identificeren die kunnen bijdragen aan de positie ten opzichte van de concurrentie en aan de ontwikkeling van het Samenwerkingsverband.