ARINSO International: klaar voor eerste beursdag

Datum nieuwsfeit: 31-03-2000

ARINSO Int'l: klaar voor eerste beursdag

9 maal overschreven - introductiekoers op 40 EURO

29 maart 2000 - ARINSO International en Fortis Bank kondingen aan dat de interesse voor de plaatsing van het ARINSO aandeel groot was, zowel bij particulieren in België als bij institutionelen in België, Europa en de VS. In totaal is het bod 9 maal overschreven. Bovendien zijn er 396.841 aandelen toegekend in het kader van de overtoewijzingsoptie. Van de aangeboden aandelen is 30% toegekend aan de particuliere beleggers en 70% aan institutionelen.

De definitieve introductieprijs bedraagt 40 EURO (de definitieve prijsrange op basis van de research rapporten van de begeleidende banken bedroeg 36 tot
40 EURO). Wegens de omvang van de operatie zal ARINSO vanaf vrijdag 31 maart een notering krijgen op de Termijnmarkt van de Beurs van Brussel. De orders van de particuliere beleggers ingediend bij de loketinstellingen zijn als volgt verdeeld:

Aantal gevraagde aandelen

Aantal toegekende aandelen

Max. 10

10

15

20

25

> 360

35

Er worden geen aandelen toegekend voor orders ingediend bij niet-loketinstellingen.

Informatie over de introductie

Fortis Bank is lead manager, co-lead managers zijn KBC Securities en Bank Degroof .

De operatie bestaat uit de verkoop van 1.322.802 bestaande aandelen (voor uitoefening van de overtoewijzingsoptie van maximaal 396.841 aandelen) en de uitgifte van 1.322.802 nieuwe aandelen. De totale operatie levert een free float van 20,9% voor een totale waarde van ruim

121 miljoen EURO. Het bedrijf wordt dus gewaardeerd op 582 miljoen EURO of
23,5 miljard BEF. Meteen is deze beursgang de grootste introductie van een bedrijf uit de Informatie & Communicatie Technologie (ICT) sector in Brussel.

ARINSO International is een groep ICT consultingbedrijven actief onder de naam ARGUS Integrated Solutions in Europa, de V.S., Canada en Latijns-Amerika. ARINSO levert HR-oplossingen voor de grootste werkgevers ter wereld, en is daarbij actief op 3 vlakken: de implementatie van ERP-software (Enterprise Resource Planning), de uitwerking van e-HR toepassingen over het internet en outsourcing- en ASP (Application Service Provider)-diensten. ARINSO heeft de voorbije jaren belangrijke partnerships afgesloten met SAP, Oracle en Meta4 - drie leidinggevende ERP producenten.

Sinds de oprichting door ir. Jos Sluys in 1994 verdubbelde de groep gemiddeld zowat ieder jaar in netto omzet. Momenteel heeft ARINSO ruim 600 werknemers in dienst in 10 landen: België, Luxemburg, Nederland, Frankrijk, Spanje, Italië, V.K., V.S., Canada en Argentinië. In 1999 bedroeg de pro forma geconsolideerde netto omzet (1) 55,1 miljoen EURO. De pro forma courante EBIT (2) bedroeg 12 miljoen EURO.

Gezien de internationale activiteit van het bedrijf (België betekende in
1999 nog zo'n 18% van de netto omzet) wordt gestreefd naar een ruim en internationaal aandeelhouderschap voor de groep.

De IPO zal in belangrijke mate dienen voor de ambitieuze expansieplannen van de groep. Internationaal worden in 2000 vestigingen gepland in Duitsland, Mexico en Brazilië.

Ook in het aanbieden van HR diensten over internet en intranet, en in het outsourcen van HR applicaties zal de komende jaren fors worden geïnvesteerd. ARINSO is de voorbije 6 jaar quasi volledig intern gegroeid - in 2000 worden de eerste significante acquisities verwacht.

(1) De netto omzet betreft de totale bedrijfsopbrengsten verminderd met de doorgerekende kosten.

(2) De courante EBIT betreft het bedrijfsresultaat na afschrijvingen, waardeverminderingen en voorzieningen, exclusief de afschrijvingen op consolidatiegoodwill en de eenmalige kosten verbonden aan de beursintroductie.

CONTACT:

Luc Osselaer Communications Director ARINSO International

Tel. 0032 558 06 70 Fax 0032 558 06 80 (luc.osselaer@arinso.com)

Karin Eeckhout PR officer Ellips Communication

Tel. 0032 413 06 66 Fax 0032 413 03 49 (karin.eeckhout@ellips.be)

www.arinso.com

(invest@arinso.com)