Applied Communications naar New Metropolis in Amsterdam

Datum nieuwsfeit: 31-03-2000

APPLIED COMMUNICATIONS VERHUIST NAAR NEW METROPOLIS IN AMSTERDAM

Amsterdam, 28 maart 2000 - Applied Communications, een communicatie-adviesbureau voor informatie- en communicatietechnologie (ICT) en Internet bedrijven, opent op 31 maart aanstaande haar nieuwe Europese hoofdkantoor in het prestigieuze newMetropolis gebouw in Amsterdam. Applied Communications, dat onlangs in Amerika door de Council of Public Relations Firms (CPRF) is uitgeroepen tot het snelst autonoom groeiende Public Relations bureau ter wereld, is in 1992 opgericht in San Francisco en heeft sinds 1998 haar Europese hoofdkantoor in Amsterdam. Het afgelopen jaar verdubbelde Applied Communications wereldwijd haar omzet van 4,1 miljoen dollar in 1998, tot 8,2 miljoen dollar in 1999. Met deze autonome omzetgroei streeft Applied alle andere internationale PR bureaus voorbij en plaatst zich tussen de 50 grootste internationale bureaus.

"Het Internet is momenteel de drijvende kracht achter de groei van de communicatiebranche. In de nieuwe economie blijkt juiste communicatie van essentieel belang voor zowel start-up's als voor bestaande bedrijven", aldus Alan Kelly, Applied's president en CEO. "De Internet economie vraagt om innovatieve en creatieve communicatie die erop is gericht concurrentievoordeel te behalen. Door onze unieke visie op communicatie hebben wij een voorsprong genomen op andere communicatiebureaus".

Applied Communications verzorgt vanuit het kantoor in Amsterdam de communicatie voor een groot aantal internationale klanten waaronder Oracle Corp., Lucent Technologies Enterprise Networks, Sun Microsystems Enterprise Services, STC, Linuxcare, Active ISP, Telecity en Boats.com. Naast Europese communicatieprogramma's, verzorgt Applied ook de communicatie in Nederland voor een groeiend aantal Internet bedrijven. "De enorme groei maakte de verhuizing naar het newMetropolis noodzakelijk", aldus Burghardt Tenderich, Vice President van Applied Communications en algemeen directeur van Applied in Amsterdam. "In de afgelopen twee jaar is gebleken dat we een juiste keuze gemaakt hebben door naar Amsterdam te komen. Amsterdam wordt niet voor niets de Silicon Alley van Europa genoemd en wij zien de vraag naar Internet consultancy met de dag stijgen. De uitstraling van het newMetropolis gebouw past uitstekend bij onze innovatieve Internet klanten".

Applied Communications
Applied Communications Group (www.appliedcom.com) is een communicatie-adviesbureau voor Internet bedrijven. Applied ontwikkelt en implementeert communicatieprogramma's en doet communicatie-onderzoek zodat haar klanten concurrentievoordeel kunnen behalen in de snel groeiende ICT en Internet markt. Applied heeft full-service kantoren in San Francisco en Amsterdam en vertegenwoordigt een selecte groep Internet technologie en
-diensten bedrijven.

Noot voor redacties