Van der Tuuk biedt KNSB, Krook en Kemkers excuses aan

Datum nieuwsfeit: 07-03-2000
KNSB

Amersfoort/Assen, 7 maart 2000 Ref.61002/gk

De heer Bert van der Tuuk heeft zijn excuses aangeboden aan de KNSB en ook persoonlijk aan de heren Ab Krook en Gerard Kemkers.

Van der Tuuk heeft aangegeven dat zijn uitlatingen - als manager van het schaatsteam Unit 4 jegens de heren Krook en Kemkers niet correct zijn geweest.

Hij deed deze uitlatingen in reactie op het niet selecteren van zijn pupil Sandra t Hart voor het WK Sprint.

Van der Tuuk, inmiddels niet meer actief als teammanager bij Unit 4, betreurt de wijze waarop hij zich heeft uitgelaten en heeft daarvoor aan de heren Krook en Kemkers zijn excuses aangeboden.

Na overleg met de KNSB neemt Van der Tuuk ook afstand van eerder door hem gedane uitlatingen als zou de KNSB sjoemelen met ledenaantallen. De KNSB heeft hem toegelicht, welke afspraken met het Ministerie van VWS zijn gemaakt over toepassing van het subsidiebeleid van het Ministerie en over de noodzakelijke aanpassingen die op het ledenbeleid in de komende jaren moeten worden aangebracht.

Het bestuur van de KNSB en de heren Krook en Kemkers nemen genoegen met de excuses van de heer van der Tuuk.