Politiebericht Friesland: Regio

Datum nieuwsfeit: 02-04-2000

Politiebericht Friesland: Regio 3-04-2000
Fryske diken van 1 april (11.00 uur) tot en met 2 april (11.00 uur)
Woudsend: onder invloed
Zaterdag omstreeks 14.30 uur kwam er een melding binnen dat op de weg tussen Harich en Balk een bestuurder slingerend over de weg reed. Op e Romte in Woudsend werd de bestuurder, een man van 65 jaar uit Gaastmeer aan de kant gezet. Aan het bureau blies de man 585 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 6 uur en zijn rijbewijs werd ingevorderd.
Heerenveen: onder invloed
Zaterdag omstreeks 19.15 uur werd op de Zonnebloemstraat een automobilist gecontroleerd. De bestuurder, een man van 37 jaar uit Heerenveen, bleek te veel te hebben gedronken. Aan het bureau blies de man 555 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 5 uur.
Earnewald: aanrijding met drank
Zaterdag omstreeks 18.50 uur vond op de Feansterdyk van Garyp richting Earnewald een eenzijdig ongeval plaats. De bestuurder, een man van 53 jaar uit Earnewald, kwam in een bocht in de weg met zijn wielen in de berm terecht en verloor de macht over het stuur. De auto vloog een keer over de kop en kwam boven de sloot naast de weg tot stilstand. Door de brandweer is de man uit de auto gehaald en hij is per ambulance vervoerd naar het MCL-Zuid in Leeuwarden. In het ziekenhuis is een bloedproef van de man genomen.

Rotsterhaule: aanrijding met drank
Zaterdag omstreeks 21.55 uur vond op de Streek in Rotsterhaule een eenzijdig ongeval plaats. Op een gegeven moment verlies de bestuurder de macht over het stuur, daar hij een bocht in de weg over het hoofd zag. De man raakt niet gewond. De auto raakt zwaar beschadigd. De bestuurder, een man van 45 jaar uit Oudehaske, bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man 560 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 6 uur.

Kornwerderzand: onder invloed
Zondag omstreeks 01.00 uur werd op de Rijksweg A 7 onder Kornerwerderzand een autobestuurder gecontroleerd. De man, een 51-jarige inwoner uit Sint Pancras, had teveel gedronken. Aan het bureau blies hij 535 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 5 uur.
Ferwoude: onder invloed
Zondag omstreeks 02.55 uur werd op de Scharnebuursterweg aan een bestuurster van een personenauto een stopteken gegeven. De vrouw, een 43-jarige inwoonster uit Ferwoude, reageerde hier niet op, maar reed door. Zij reed het erf op bij haar woning. Zij verklaarde geen stopteken te hebben gezien. De vrouw bleek gedronken te hebben. Zij verleende alle medewerking. Toen zij mee moest naar het bureau, begon haar echtgenoot, die naast haar in de auto zat vervelend te doen. Hij wilde beletten dat de vrouw meeging. Hierop werd de man, 44 jaar, aangehouden en overgebracht naar het bureau. De vrouw blies aan het bureau 240 ug/l en kreeg een rijverbod voor 1 uur. De vrouw kon daarna naar huis, maar haar man werd ingesloten.

Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 - 880 8272