Open dag Wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade 2002

Datum nieuwsfeit: 02-04-2000
Bloemen Bureau Holland

15 Maart 2000

Open dag WERELDTUINBOUWTENTOONSTELLING FLORIADE 2002 een feestelijk voorproefje!

Het is inmiddels een traditie geworden: de open dag van de Floriade! Twee maal per jaar, in april en oktober, organiseert de Floriade in samenwerking met de gemeente Haarlemmermeer dit feestelijke voorproefje op het grote evenement in 2002! Plaats van handeling: het Floriade-terrein op 2 april van 12.00 tot 17.00 uur.

In het Floriade-kantoor vinden verschillende activiteiten plaats. Zo zijn er foto's en (bouw-)tekeningen van het tentoonstellingsterrein te zien, geven Floriademedewerkers rondleidingen en kunnen bezoekers aan de hand van een routebeschrijving het park ook op eigen gelegenheid verkennen.

Om 13.30 uur wordt in de Sonyzaal de Rabotrofee voor de Beste handelsintroductie bloemen en planten tijdens de Internationale Bloemenvaktentoonstelling 1999 uitgereikt. De heren drs. Jack Carlier en ir. Jan van Doesburg, respectievelijk voorzitter van de Internationale Bloemenvaktentoonstelling en voorzitter van de stichting Floriade 2002, overhandigen de prijzen, samen met de heer ir. Piet van de Port, projectleider Agrarische Activiteiten Rabobank Nederland - Floriade 2002. Kinderen kunnen tijdens de uitreiking hun hart ophalen door samen met twee kabouters Big Spotters' Hill te beklimmen.

De open dagen genieten grote belangstelling bij de bewoners uit de omliggende gemeentes. Vorig jaar oktober werden ruim 500 bezoekers geteld. Bij mooi weer worden dit jaar zeker meer dan 1000 mensen verwacht. De open dagen kennen tal van oude getrouwen. Een veel gehoord geluid is: "Het is leuk om de ontwikkeling van zo'n wereldtuinbouwtentoonstelling in fasen van dichtbij te kunnen meemaken."