Robert ten Brink sluit Boots-voor-Unicef actie af

BOOTS STORES NEDERLAND BV

Robert ten Brink sluit landelijke Boots-voor-Unicef actie af
Robert ten Brink sluit succesvolle landelijke Boots-voor-Unicef actie af

De Engelse winkelketen Boots Health & Beauty heeft zondag 2 april haar landelijke Boots-voor-Unicef actie succesvol afgesloten. In de vestiging aan de Kalverstraat overhandigde presentator Robert ten Brink, namens Boots, het eindbedrag aan mevr. A. van Ardenne, lid van het dagelijks bestuur van Unicef en tevens tweede kamerlid. Het geld werd ingezameld voor de ondersteuning van de wereldwijde inentingscampagnes van Unicef.
Tijdens de officiële opening van deze vestiging op zaterdag 24 februari j.l. werd de aftrap gegeven voor de actie, die inhoudt dat 6 weken lang per betalende klant fl. 1,- werd ingezameld voor Unicef. De actie kreeg in het weekend van 1 & 2 april landelijke ondersteuning in alle 15 filialen van Boots Health & Beauty. Ook daar ging er van iedere betalende klant fl.1,- naar Unicef. Om de hoogte van het inzamelingsbedrag een extra impuls te geven werd, net als in de Kalverstraat, 17,5% korting gegeven op het hele assortiment. Het eindbedrag van fl. 52.783,- bestaat uit: het bedrag dat 6 weken lang in het filiaal aan de Kalverstraat werd opgehaald, de inhoud van de collectebussen die in de winkel te vinden waren, het bedrag dat door de andere filialen bijeen werd gebracht tijdens de kortingsdagen en het geld dat door de leveranciers van Boots is gestort op een speciale Unicef rekening, ter ere van de feestelijke opening van de vestiging aan de Kalverstraat.
Omgerekend betekent dit dat door de hoogte van de het eindbedrag ruim
1760 kinderen ingeënt kunnen worden en daardoor beschermd zijn tegen de 6 meest voorkomende kinderziektes.

Boots zet zich al ruim 120 jaar in voor het welzijn van verschillende bevolkingsgroepen binnen de samenleving. Daarom heeft Boots ervoor gekozen de wereldwijde inentingscampagnes van Unicef tegen de 6 meest voorkomende kinderziektes te steunen. Elk jaar sterven miljoenen jonge kinderen in ontwikkelingslanden aan ziektes die door vaccinatie makkelijk te voorkomen zijn. Met behulp van Unicef is er op dit gebied al veel bereikt. Pokken is uitgeroeid en polio is bijna de wereld uit. Er is echter nog veel te doen. Jaarlijks sterven 1,6 miljoen kinderen omdat ze niet zijn ingeent.

Naast alle festiviteiten rond de landelijke Boots-voor-Unicef actie reed afgelopen zondag in het centrum van Amsterdam de blauwe Boots dubbeldekkerbus rond met daarin een promoteam. Het team deelde leuke Boots producten en informatie over Unicef uit. Ballonnenclowns deelden in de Kalverstraat ballonnen uit.

Achtergrondinformatie (

Noot voor redacties