Allianz kiest Xerox als preferred supplier

Datum nieuwsfeit: 03-04-2000
Persbericht

Wereldwijd contract met potentieel van 150 miljoen dollar: 's Werelds grootste verzekeraar kiest Xerox als preferred supplier

Amstelveen, 3 april 2000 -- Allianz, 's werelds grootste verzekeringsgroep, heeft Xerox geselecteerd als één van haar enige drie leveranciers van kantoorprinters. Het betreft een wereldwijde overeenkomst waarbinnen Xerox met HP en Lexmark zal concurreren om de gunsten van zo'n 700 Allianz-vestigingen in 64 landen. In totaal gaat het om een geschatte potentiële afzet van 80.000 kleuren- en zwart/wit-desktopprinters, variërend van inkjet- tot laserprinters. De totale waarde van de overeenkomst zou een bedrag van 150 miljoen dollar kunnen overschrijden, afhankelijk van de afgenomen producten, supplies en services.

"Dit is ons eerste wereldwijde contract van deze schaalgrootte in het zakelijke desktop-segment. Hiermee tonen we aan dat we succesvol kunnen concurreren met de gevestigde orde," aldus Pierre Danon, president van Xerox Europe. "De overeenkomst past ook precies binnen onze strategie van globalisering en branche-gerichte operaties, en illustreert hoever we zijn gekomen sinds we drie jaar geleden onze Channels Group oprichtten."

Hajo Fritz, CEO van het IT-bedrijfsonderdeel van Allianz: "We hebben gekozen voor Xerox vanwege de volwassen en flexibele manier van zaken doen, het brede productassortiment en het sterke merk. Bovendien achten we Xerox uitstekend in staat te concurreren met de andere twee geselecteerde printer-leveranciers."

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket aan IT-diensten, op het gebied van documentproductie, electronisch documentbeheer, documentaire informatiesystemen, kennismanagement en workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving en bedrijfskritische documentbeheertoepassingen is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1999 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,2 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

Noot voor redacties