Samenwerking Het Nut, Milieudefensie en Kronan

Contactpersoon: Peter Bekker

LEGERFIETS vs HEILIGE KOE; Het Nut presenteert de Groene Kro

Datum: 3 april 2000

Het Nut, Milieudefensie en Kronan zijn een samenwerking aangegaan. Iedereen die vanaf 1 april de voormalige Zweedse legerfiets in de kleur Groen koopt (tegen de gereduceerde prijs fl. 559,-) krijgt het jaar-lidmaatschap van Vereniging Milieudefensie cadeau. De actie is het initiatief van sociaal internetportaal het Nut.

Het Nut is hét internetportaal dat toegang biedt tot informatie over maatschappelijk nuttige organisaties en activiteiten. Het 'sociaal portaal' bevat 2000 links over natuur, cultuur, oorlog, racisme, recreatie en voeding. De site bevat verder columns van de Alternatieve Konsumenten Bond, Strohalm, XminY en binnenkort de Fietsersbond ENFB. Ook staan er foto's van bekende Nederlandse fotografen. Het Nut is kritisch, onafhankelijk en probeert zo actueel mogelijk te zijn.

In het maandblad 'Milieudefensie' en op de site van Milieudefensie wordt opgeroepen de Groene Kronan te kopen. Iedereen die de Groene Kronan koopt wordt automatisch lid van Milieudefensie. Milieudefensie komt op voor de belangen van mens en milieu. Dit doet de vereniging door het organiseren van gerichte campagnes. Onder druk van de campagne 'Let's Recycle' van Milieudefensie is de recycling van elektronische apparaten van de grond gekomen. Milieudefensie zet zich in om het autogebruik in de woonomgeving terug te dringen. De autovrije zondag van 24 september a.s. is hier een goed voorbeeld van.

De Kronan is een nieuw fietsmerk in Nederland. Eigenlijk is het een klassieker in een nieuw jasje. In 1939 werd de Kronan ontworpen voor het Zweedse leger. De Kronan is puur functioneel. Om deze reden raakte de fiets ook buiten het leger in trek. In Zweden en Nederland is de fiets nu voor iedereen te verkrijgen, in uiteenlopende kleuren. De Kronan wordt uitsluitend verkocht via het internet. De Kronan is een fiets die ook vanwege zijn simpele vormen opvalt. Dit maakt de Kronan uitermate geschikt voor het gebruik in de stad. Met voorrek is het de ideale boodschappenfiets.

Wilt u meer informatie:

Het Nut : Peter Bekker 072-5643503 Website: www.nut.nl Vereniging Milieudefensie: Wim Tempelaar 020-5507300 www.milieudefensie.nl Kronan : Jorrit Kreek 020-4282789 www.kronan.nl

Organisatie: Het Nut

adres: Weverstraat 23