Alpinvest neemt Bulk packaging divisie van Rexam over

Alpinvest

Naarden, 3 April 2000

Alpinvest neemt Bulk packaging divisie van Rexam over

Alpinvest Holding NV heeft via een Management Buy-in een meerderheidsbelang verworven in de bulkverpakkingsdivisie van het Britse Rexam PLC. Het bedrijf zal gaan opereren onder de groepsnaam Bulk Packaging Group. Investeerders in Bulk Packaging Group zijn Alpinvest (70%), het management en een deel van het personeel (30%). De Buy-in managers zijn de Nederlander Pim Swildens en de Brit John Rimmer. Beiden hebben uitgebreide managementervaring in de verpakkingsindustrie.

Bulk Packaging Group omvat drie activiteiten:

* Harcostar (35% van de omzet) - productie en verkoop van plastic vaten, welke worden gebruikt voor transport van ´natte´ chemicaliën en farmaceutische producten. Marktleider in het Verenigd Koninkrijk met een marktaandeel van 30-35%;
* Fibrestar (20% van de omzet) - productie en verkoop van fiber vaten, welke worden gebruikt voor transport van ´droge´ chemicaliën, farmaceutische producten en voedingsingrediënten. Marktleider in het Verenigd Koninkrijk met een marktaandeel van 60%;

* Mulox (45% van de omzet) - wereldwijd leidende producent van zogenaamde FIBC´s (Flexible Intermediate Bulk Containers), welke gebruikt worden voor transport van ´droge´ chemicaliën, mineralen, farmaceutische producten en voedingsingrediënten.
Bulk Packaging Group heeft uitstekende vooruitzichten voor winstgroei, zowel door omzettoename als door herstructurering van de activiteiten. Eveneens worden verdere acquisities in het marktsegment overwogen. De benodigde financiële middelen hiervoor zijn beschikbaar doordat het bedrijf in zijn groeiplannen wordt gesteund door Alpinvest. Bulk Packaging Group heeft 8 productiefaciliteiten in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Mexico, Frankrijk en Duitsland. De onderneming heeft op dit moment circa 1.000 werknemers in dienst en realiseerde in 1999 een omzet van EUR 80 miljoen en een bedrijfsresultaat van EUR 6,4 miljoen.

Noot voor redacties