HP kleuren laserjetprinter voor grafische professionals

Datum nieuwsfeit: 03-04-2000

KLEUREN LASERJETPRINTER VOOR GRAFISCHE PROFESSIONALS

Amstelveen, 3 april 2000 - Hewlett-Packard introduceert de HP Color LaserJet
8550 printerserie. De serie biedt HP's eerste high-performance model voor complexe kleurenafdruktaken van grafische professionals en is tevens geschikt voor Macintosh. De veelzijdige grafische HP Color LaserJet 8550GN printer kan razendsnel full-colour documenten van hoge kwaliteit afdrukken op maximaal A3-formaat. Daarnaast biedt het model uitgebreide mogelijkheden voor papierhantering en kleurencontrole en is het ook nog heel betaalbaar.
De HP Color LaserJet 8550GN printer is uitgevoerd met een snellere microprocessor en vier keer meer geheugen dan het basismodel uit deze serie. De hogere prestaties, in combinatie met uitgebreide mogelijkheden voor nauwkeurig kleurmatching, eenvoudige tools voor kleurbeheer en uitgebreide mogelijkheden voor papierbeheer, stellen professionals in staat zelf snel en eenvoudig kwalitatief hoogstaande presentatiematerialen te maken.

De nieuwe printer biedt de volgende voordelen:

* ImageREt 2400 voor superieure afdrukkwaliteit en het HP ColorSmart II kleurbeheersysteem met standaard RGB (sRGB) en automatische Pantone-kalibratie voor consistente kleuren.

* Zes pagina's per minuut in kleur en 24 pagina's per minuut in zwart-wit. Flexibeler kleurenbeheer doordat met één druk op de knop kan worden gekozen voor SWOP-, Euroscale- of DIC-standaarden.

* De 300 MHz processor zorgt ervoor dat de printer sneller begint met afdrukken en kleurendocumenten met 'zware' grafische afbeeldingen sneller verwerkt.

* Betere prestaties en productiviteit dankzij 128 MB geheugen.
* Automatisch dubbelzijdig afdrukken op A3-formaat.
* Duplex kalibratie voor verbetering van de printkwaliteit en betere uitlijning van voor- en achterzijde voor productie van dubbelzijdige documenten van presentatiekwaliteit.

* Nieten op verschillende plaatsen en de mogelijkheid om zonder toezicht boekjes te maken.

* De mogelijkheid variabele data af te drukken verlaagt de verwerkingtijd bij het afdrukken van verschillende afbeeldingen op een complexe, vaste achtergrond.

* PDF-bestanden kunnen direct worden afgedrukt, wat de efficiëntie van PDF-workflows verbetert.

* Een invoerlade met een capaciteit van 2000 vel.
De HP Color LaserJet 8550 series printers hebben de volgende verkoopadviesprijzen exclusief BTW:

* Het HP Color LaserJet 8550 basismodel met 32 MB RAM, 200 MHz processor, een multifunctionele invoerlade voor 100 vel en een invoerlade voor 500 vel kost fl. 13.760,--

* Het HP Color LaserJet 8550N netwerkmodel met een extra invoerlade voor 500 vellen, 64 MB RAM, 3,2 GB harde schijf en 10/100 Base-T JetDirect 600N printserver kost fl. 16.960,--

* Het HP Color LaserJet 8550DN duplex model wordt geleverd met een invoerlade van 2000 vel en kost fl. 22.110,--

* Het HP Color LaserJet 8550GN grafische model wordt geleverd met 128 MB RAM en 300 MHz processor en kost fl. 26.100,--

* Het HP Color LaserJet 8550MFP multifunctionele netwerkmodel biedt ook nog een full-color copiermodule en automatisch dubbelzijdig afdrukken voor N-printermodellen en kost fl. 32.680,--

**PANTONE is de merknaam van Pantone voor kleur.
Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa
42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in
1999 circa 175 miljoen gulden.

Noot voor redacties