Wapmagic: NOS-Teletekst beschikbaar op mobiele Internet

Datum nieuwsfeit: 03-04-2000
Wapmagic maakt NOS-Teletekst nu ook beschikbaar op mobiele internet

Naarden, 3 april 2000 - Een deel van de pagina’s van NOS-Teletekst is sinds
2 april mobiel te raadplegen. Met een mobiele WAP-telefoon is de gebruiker in staat Teletekstpagina’s vanaf elke plaats in Nederland te raadplegen. Deze toegevoegde service van NOS-Teletekst is mogelijk door een samenwerkingsovereenkomst tussen de NOS en Wapmagic.
Het mobiele Internet ontwikkelt zich in een snel tempo. De NOS gaat mee met deze ontwikkelingen door NOS-Teletekst zichtbaar te maken op het mobiele net. Om dit te realiseren heeft de NOS een samenwerkingsverband gesloten met Wapmagic, de Application Service Provider voor mobiele Internet-toepassingen. Wapmagic ontsluit de NOS-Teletekstpagina’s door middel van het Wireless Application Protocol (WAP). Dit protocol maakt het mogelijk om op een manier die sterk te vergelijken valt met die van een Web-browser, data te ontvangen op mobiele telefoons of Personal Digital Assistants.

Wapmagic verbreedt met deze nieuwe oplossingen haar portfolio van WAP-diensten. Het bedrijf is actief op het gebied van WAP-diensten voor zowel de consumentenmarkt als de zakelijk markt. Zo verzorgt Wapmagic een groot deel van de content van de KPN-informatiedienst M-info en biedt sinds kort Enterprise Solutions for WAP. Deze zakelijke WAP-oplossingen zijn ontwikkeld voor bedrijven met veel mobiele werknemers en relaties en beantwoorden aan de sterk groeiende vraag naar middelen om bedrijfsinformatie te ontsluiten via het Wireless Application Protocol.

De additionele NOS WAP-dienst wordt gekoppeld aan de m-info service van KPN. Hierin zullen in eerste instantie het laatste nieuws, de televisieprogrammering, de Verkeersinformatie, Sportnieuws en Financieel Nieuws zichtbaar zijn. In een later stadium zal deze dienst verder worden uitgebouwd. De kosten voor het benaderen van NOS-Teletekst via WAP bedragen fl. 1,-- per dag.

WAP
WAP staat voor Wireless Application Protocol. WAP is een wereldwijd standaardprotocol dat gebruikers van mobiele apparatuur (telefoon en palmtop-computers) in staat stelt vanaf iedere locatie snel en eenvoudig toegang te hebben tot informatie en services. Door WAP wordt de toegankelijkheid van informatie uitgebreid van de bestaande vaste systemen naar mobiele systemen.

Wapmagic
Wapmagic is een Nederlands bedrijf dat als Application Service Provider mobiele Internetdiensten op basis van WAP-technologie aanbiedt. Wapmagic ontwikkelt WAP-applicaties, biedt consultancy en verzorgt de applicatie-hosting. De applicaties van Wapmagic maken het voor bedrijven mogelijk om informatie toegankelijk maken voor mobiele (Internet-)gebruikers. Om de verdere uitbouw van Wapmagic in Europa mogelijk te maken, wordt het bedrijf financieel gesteund door het Gilde IT Fund. Wapmagic is onder meer leverancier voor aanbieders van informatiediensten voor de M-info service van KPN Telecom. Meer informatie is te vinden op www.wapmagic.com

Voor meer informatie:
Wapmagic
Arnold Bogaards
Telefoon 035 699 3550
e-mail: (arnoldb@wapmagic.com)
www.wapmagic.com

Lammers van Toorenburg PR
Charly Lammers van Toorenburg/
Leonie Schouwenaar
Telefoon 030 65 65 070