Mediasystemen kondigt oprichting WoodWing Software aan

Contactpersoon: Erik Schut

Mediasystemen kondigt de oprichting van WoodWing Software aa

Datum: 29 maart 2000

Bloemendaal, Nederland, (29 maart 2000) – Mediasystemen B.V. kondigt vandaag de oprichting van WoodWing Software aan. WoodWing Software is een afsplitsing van Mediasystemen, opgericht om zich specifiek te richten op de ontwikkeling van generieke softwarecomponenten ten behoeve van het uitgeven voor verschillende media. De producten die WoodWing Software het eerst op de markt brengt, zijn productiviteit verhogende plug-ins voor Adobe InDesign: Smart Styles en Smart Layout. Sinds 1997 werken de softwareontwikkelaars, die nu voor WoodWing Software werken, nauw samen met het Adobe Ontwikkelteam om deze plug-ins te ontwikkelen. De diepgaande kennis van de architectuur van Adobe InDesign, gecombineerd met veel ervaring op de uitgeversmarkt, maakt het voor WoodWing Software mogelijk productiviteitsoplossingen en plug-ins te ontwikkelen die het publiceren met InDesign sneller, eenvoudiger en effectiever maken. WoodWing Software producten worden wereldwijd verkocht via resellers en system integrators. De WoodWing Software componenten geven system integrators de kans om unieke waarde toe te voegen aan hun geïntegreerde uitgeversoplossingen.

Smart Styles: krachtige opmaakmogelijkheden

Smart Styles levert krachtige opmaakmogelijkheden aan iedere InDesign-gebruiker die gebruik maakt van terugkerende opmaak. Alle opmaakeigenschappen van een pagina-element, inclusief tekstopmaak, kunnen in één keer toegepast worden door een pagina-element uit de stijlbibliotheek als voorbeeld te gebruiken. Smart Styles zorgt ervoor dat terugkerende opmaak veel efficiënter wordt, wat tijd bespaart voor creatieve taken. Door Smart Styles te gebruiken wordt tevens de kwaliteit van uw publicaties vergroot. De Windows versie zal beschikbaar zijn vanaf april, de Mac versie vanaf begin mei.

Smart Styles biedt de volgende mogelijkheden:

· Eigenschappen van een pagina-element – lijneigenschappen (kleur, dikte, type etc.), vulling, kleuren inclusief tinten en verlooprasters, hoekeffecten, inzet, aantal kolommen etcetera.
· Reeks van alineastijlen – specifieke stijl voor de eerste en laatste alinea’s en terugkerende stijl voor de alinea’s daar tussen.
· Stijlbibiliotheken – Smart Styles wordt opgeslagen in stijlbibliotheken die makkelijk gebruikt kunnen worden, ‘drag en drop’ ondersteunen en verschillende weergavemanieren kennen inclusief lijst- en minatuurweergave.
· Definitie door middel van voorbeeld – Smart Styles wordt gedefinieerd door een voorbeeld op te maken en deze in de stijlbibiliotheek te slepen.
· Beheer van alineastijlen en kleurstalen – alineastijlen en kleurstalen, die worden gebruikt door Smart Styles, worden automatisch naar een document gekopieerd indien zij nog niet gedefinieerd zijn.
· Voorbereid op Smart Layout – Smart Styles in combinatie met het binnenkort te verkrijgen WoodWing Software product, Smart Layout, zal extra functionaliteit beschikbaar maken: complete Smart Layout- elementen die bestaan uit meerdere pagina-elementen kunnen in één handeling worden opgemaakt.
Smart Layout: layout optimalisatie

WoodWing Software is bezig een ander zeer geavanceerde plug-in voor InDesign te ontwikkelen: Smart Layout. Smart Layout optimaliseert de opmaak door automatische handelingen en intelligente mogelijkheden.

Smart Layout zal de volgende mogelijkheden hebben:
· Samengestelde pagina-elementen die alle gerelateerde elementen bevatten, zoals kop, intro, broodtekst en foto’s.
· Gestructureerde tekst door ondersteuning van XML.
· Automatische broodtekst-kolommen.

· Mogelijkheid individuele kolommen van lengte te veranderen in één handeling.
· Tijdens opmaak kan automatisch om pagina-elementen heengelopen worden die reeds op de pagina staan.
· Instelbaar basislijnraster per Smart Layout element.
· Sneltoetsen om het aantal kolommen snel te kunnen wijzigingen.
· En meer.

Smart Layout’s unieke mogelijkheden vergroten de efficiëntie van InDesign gebruikers aanzienlijk, in het bijzonder voor tijdschriften en kranten, waar pagina’s efficiënt opgemaakt dienen te worden onder een strakke deadline. Naar verwachting is Smart Layout vanaf juni leverbaar. Voor system integrators is reeds nu een Software Developer’s kit beschikbaar.

Mediasystemen
Mediasystemen B.V. (Bloemendaal, Nederland), onderdeel van Triple P (Vianen, Nederland), is een vooraanstaand ontwikkelaar en leverancier van bedrijfkritische oplossingen op advertentie-, redactioneel en commercieel-administratief gebied voor de internationale kranten- en tijdschriftenindustrie. Het succes van het bedrijf is gebaseerd op de diepgaande kennis van het uitgeefproces, de hoge mate van acceptatie in de markt van haar state-of-the-art Forum productlijn en de intensieve samenwerking met strategische businesspartners. Mediasystemen heeft klanten in Nederland, België, Duitsland, Groot-Brittannië, Ierland en Zuid-Afrika. Meer informatie kunt u vinden op de internetsite: Website: www.mediasys.nl of neem contact op met Karen Verzaal (Communicatie) via e-mail: (info@mediasys.nl)
Voor meer informatie over WoodWing Software, neem contact op met: WoodWing Software
Erik Schut