Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 03-04-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 3-04-2000 3e persbericht 3 april 2000

Berichten uit Eindhoven e.o.

Eindhoven: Hennepkwekerij in flatberging
Maandagmiddag om 15.45 uur is een 28-jarige Eindhovenaar in zijn flatwoning aan de Bakhuizen van den Brinklaan aangehouden. Even daarvoor was in zijn berging op de begane grond een hennepkwekerij ontdekt. Medeflatbewoners hadden geklaagd over een bijzondere geur, die de politiemensen meteen herkenden als een hennepgeur. Het geurspoor leidde naar de berging. In de berging was een professionele kwekerij ingericht. Er stonden 75 planten. Die planten en vijf lampen, vijf transformatoren, ventilatoren en het irrigatiesysteem zijn in beslag genomen. Tegen de verdachte wordt proces-verbaal opgemaakt.
Eindhoven: Snelheidscontroles

- Op de Beemdstraat is maandagmorgen tussen 9.30 en 11.30 uur een snelheidscontrole gehouden. Er passeerden 890 voertuigen, waarvan er 178 (161 personenautos en 17 vrachtautos) sneller reden dan de 50 die toegestaan is. De snelste personenauto reed 93 km/u. De snelste vrachtauto 65 km/u.

- Tussen 16.45 en 17.30 uur is gecontroleerd op de Dr. Schaepmanlaan. Er passeerden 216 voertuigen en 35 bestuurders deden dat te snel. De hoogste snelheid was 77 km/u. 50 is toegestaan.
Helmond: Snelheidscontroles
In Helmond-Oost zijn maandag drie snelheidscontroles gehouden.

- Tussen 8.00 en 9.45 uur stond de radarapparatuur op de Engelseweg. Er passeerden 901 voertuigen en 75 deden dat te snel. De snelste reed 94 km/u.

- Op de Vossenbeemd werd tussen 10.45 en 12.30 uur gecontroleerd. Er kwamen 762 voertuigen langsgereden. 47 bestuurders overtraden de maximumsnelheid. De snelste reed 84 km/u.

- Op de Rivierensingel passeerden tussen 13.00 en 14.15 uur 381 voertuigen het controlepunt. Hier reden 7 bestuurders te snel, met als topper 66 km/u. Op alle wegen is 50 de maximumsnelheid.
Helmond: Aanhanger afgebrand
In de nacht van zondag op maandag is op de Hemelrijksestraat een aanhanger afgebrand. De aanhanger was geladen met enkele planken. De schade is onbekend.

Maarheeze: Inbraak in woning
Maandag tussen 11.00 en 14.00 uur is ingebroken in een woning aan De Hoge Weg. De voordeur is opengebroken en er zijn twee ruiten vernield. Uit de woning verdwenen twee klokradios en een kleurentelevisie. In de meterkast is de bedrading losgetrokken.

Soerendonk: Snelheidscontrole
Op de Molenheide is maandag tussen 13.30 en 15.00 uur een snelheidscontrole gehouden. Van de 370 voertuigen reden er 30 te hard. De snelste bereikte een snelheid van 115 km/u. De maximumsnelheid is daar 80 km/u.

Bladel: Gewonde bij aanrijding
Bij een aanrijding tussen een vrachtauto en een fiets is maandagmiddag om 14.45 uur de 48-jarige fietster uit Hapert gewond geraakt. De vrouw fietste vanuit de Burgemeester van Woenseldreef de Oude Provincialeweg op en kreeg geen voorrang van een 56-jarige vrachtautobestuurder uit Helmond. De vrouw is met hoofdletsel en een sleutelbeenfractuur in het St. Josephziekenhuis in Veldhoven opgenomen.