Verslag tweede bijeenkomst zelfstandige IT'ers NGI

Datum nieuwsfeit: 03-04-2000
Nederlands Genootschap voor Informatica

NAAR DE NGI HOMEPAGE
NGI afdeling zelfstandige I.T.-ers in oprichting (ZIT)
Binnenkort hier alle informatie over de afdeling Z.I.T. in oprichting!

Vorige Overzicht Volgende Nieuws van de afdeling ZIT ZIT io
met het NGI en adresgegevens Help functie Op maandag 3 april heeft een tweede bijeenkomst plaats gehad met belangstellenden die willen toetreden tot een op te richten afdeling zelfstandige IT-ers (ZIT). Opnieuw hadden zeven (deels anderen) zich vrij kunnen maken om naar Utrecht te komen. Het aantal kandidaatleden bedraagt thans veertien.

Er vond een levendige en enthousiaste discussie plaats, waarbij o.m. werd afgesproken voorlopig de volgende doelstellingen uit te gaan:

a. belangenbehartiging van zelfstandige IT-ers

b. discussieplatform voor specifieke vakproblemen

c. uitwisseling van specifieke kennis en ervaring

d. onderlinge samenwerking m.b.t. in de praktijk voorkomende brede opdrachten

e. uitdragen van specifieke voordelen die het optreden van ZIT-ers opleveren.

Een punt dat extra aandacht kreeg was het tot nu toe beperkte aantal reacties. Men blijkt vaak te weinig tijd te hebben om te reageren. Wenselijk lijkt een goede elektronische communicatie als dient het persoonlijk contact niet te worden verwaarloosd, omdat samenwerking alleen maar goed kan verlopen wanneer men elkaar ook persoonlijk kent en heeft leren waarderen.

De discussie leidde tot de afspraak om via een bijsluiter bij Informer en via mailberichten, nadere belangstelling op te wekken voor een eventuele afdeling ZIT. Voor dit laatste zal contact worden gezocht met (mogelijke) houders van mailing lists van NGI-leden en eventueel van derde. Ook wordt gewezen op de opening van een forum op de NGI-website. De eerste reacties zijn daarop al gestart. (Houd daarom het NGI-forum in de gaten voor aktuele bijdragen.)

Tenslotte is afgesproken om op maandag 8 mei 2000 opnieuw bijeen te komen en de resultaten van alle acties te bespreken en te bezien of het mogelijk en zinvol is na de grote vakantieperiode een lezing te organiseren met een voor zelfstandige IT-ers relevant onderwerp.

Laatste update: 28 april 2000