Bayer AG stopt 2,45 mld. US dollar in kernactiviteiten

Datum nieuwsfeit: 03-04-2000
Bayer AG Benelux

Investering van 2,45 mld. US dollar (2,52 mld. Euro) in kernactiviteiten

Per 1 april 2000 heeft Bayer AG de polyetheractiviteiten van Lyondell Chemical Company, Houston/Texas, USA, overgenomen. Hierdoor wordt Bayer wereldwijd de grootste producent van polyurethaangrondstoffen. Tegelijkertijd wordt een duurzame, prijsgunstige levering van propyleenoxide - een voorproduct van polyether - verzekerd. Met deze investering van 2,45 mld. US dollar (2,52 mld. Euro) versterkt Bayer AG zijn polymeerkernactiviteiten op lange termijn; in de toekomst zullen Bayer en Lyondell zowel op technologisch vlak, als voor het oprichten van nieuwe productiebedrijven voor propyleenoxide, samenwerken.

De wereldwijde vraag naar ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen