Microsoft introduceert Project 2000 en Project Central

Datum nieuwsfeit: 04-04-2000
Microsoft introduceert Project 2000 en Project Central

Zowel volledige versie als 60-dagen testversie per direct beschikbaar

Schiphol-Rijk/Brussel, 4 april 2000 - Microsoft introduceert Microsoft Project 2000 en het begeleidende, op het web gebaseerde Microsoft Project Central, een significante upgrade van populaire software voor projectmanagement met ruim 5 miljoen gebruikers wereldwijd. Sinds medio november 1999 is een recordaantal van 500.000 CD's met een bètaversie van Project 2000 gedistribueerd. Todd Warren, general manager van Microsoft Project, zegt: "Microsoft Project en Microsoft Project Central zijn het hoogtepunt van een uitbreid ontwerpproces dat is gebaseerd op de input van klanten van iedere grootte. Deze klanten vertelden ons dat we het product zo moesten maken dat het door de hele organisatie gebruikt kan worden, zodat iedereen - van individuele medewerkers tot de directie van het bedrijf - betrokken kan zijn bij projectmanagement. Aan die wens hebben wij voldaan."

Microsoft Project is s' werelds meest populaire Project Management software, met meer dan 5 miljoen gebruikers wereldwijd. De gebruikersgroep varieert van algemene kenniswerkers tot experts op het gebied van project management. Project 2000 is het resultaat van een enorme inspanning op het gebied van onderzoek en ontwikkeling om maximaal aan de wensen van de gehele gebruikersgroep tegemoet te komen.

Als aanvulling op Microsoft Project 2000 is een nieuw product ontwikkeld: Microsoft Project Central. Microsoft Project Central is een webgeoriënteerde applicatie waarmee het samenwerken tussen alle leden van een projectteam onafhankelijk wordt van tijd en plaats. Alle leden hebben hiermee voortaan toegang tot alle projectgegevens, zelfs degenen die Project 2000 niet hebben geïnstalleerd. Met Project 2000 en Project Central wordt efficiënt projectmatig werken toegankelijk voor een zeer brede doelgroep.

Organisaties hebben hooggespannen verwachtingen van de waarde die Microsoft Project 2000 biedt. Een bekend bedrijf dat profiteert van de kracht van Project 2000, is bijvoorbeeld KPMG, de wereldwijde professionele consultancyorganisatie die er naar streeft om kennis om te zetten in waarde voor haar klanten. "Bij KPMG Consulting zijn we zeer enthousiast over de mogelijkheid om Microsoft Project 2000 en Microsoft Project Central te integreren met onze bestaande oplossingen voor kennismanagement", zegt Stephen Cranford, Senior Vice President of Knowledge Management Solutions bij KPMG. "We hebben in het verleden zeer veel succes geboekt met onze op Microsoft Project 98 gebaseerde oplossingen. We denken dat de nieuwe versie ons in staat zal stellen om kenniswerkers te voorzien van nieuwe mogelijkheden op het gebied van programma- en projectbeheer. Met de nieuwe Enterprise-verbeteringen in Microsoft Project 2000 en de web-mogelijkheden van Microsoft Project Central, zijn onze Program Management Office-producten robuuster en beter in staat te beantwoorden aan de complexe eisen van onze klanten."

60-dagen testversie binnenkort beschikbaar
Klanten kunnen binnenkort een 60-dagen testversie van Microsoft Project 2000 via het web bestellen, gebaseerd op het volledige product, inclusief Microsoft Project Central. Op deze CD bevinden zich tevens implementatiemodellen voor Microsoft Windows 2000, Microsoft Office 2000 en Microsoft Project 2000. Informatie over dit aanbod is te vinden op www.microsoft.com/benelux/office/

Prijzen en beschikbaarheid
Microsoft Project 2000 en Microsoft Project Central zijn tezamen verkrijgbaar voor een geschatte winkelprijs van Dfl 1.500,- of 29.000 Bef. De prijs voor een upgrade vanaf een eerdere versie van Microsoft Project bedraagt ca Dfl. 650,- of 12.000 Bef. Het is tevens mogelijk om additionele client-licenties te verkrijgen voor Microsoft Project Central. Meer informatie is te vinden op www.microsoft.com/benelux/office/
Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.
Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
Microsoft N.V., Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 -
704 33 22 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft Benelux website op pagina
www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.