Centura Software partner in Embedded Linux Consortium

Datum nieuwsfeit: 04-04-2000

Centura Software partner in Embedded Linux Consortium

Maarssen, april 2000 -- Centura Software Corporation, leider op het gebied van veilige, embedded micro- en e-business databases en ontwikkeloplossingen, maakt deel uit van het nieuw opgerichte Embedded Linux Consortium (ELC). Het Consortium is een leveranciersonafhankelijke handelsassociatie gericht op Linux-gebaseerde oplossingen in embedded applicaties. De oprichting van het ELC is het resultaat van de bijeenkomst met vertegenwoordigers van bijna 50 ondernemingen tijdens de onlangs in Chicago gehouden Embedded Systems Conference.

De groep ondernemingen, waaronder Centura Software heeft een formatiecomité opgericht, een voorlopig bestuur vastgesteld en een strak tijdsschema opgesteld voor het formaliseren van het ELC als zeer proactieve organisatie op het gebied van embedded Linux.

De brede deelname van bedrijven aan de ELC-bijeenkomst onderstreept de toenemende interesse in Linux voor embedded applicaties en intelligente apparatuur. Het consortium zal gezamenlijke berichtgeving over het gebruik van Linux in de snelgroeiende markt voor Internet Appliances, onbemande systemen, draadloze toegang, huisnetwerken, set-top boxes en vele andere embedded systeemapplicaties vergemakkelijken. Rick Lehrbaum, interim voorzitter van het Embedded Linux Consortium: 'Doordat Linux een Open Source-systeem is, verlaagt het kritische kosten-, tijds-, en risicobarrières. Hierdoor is het een ideaal softwareplatform voor embedded applicaties.'

Bert Leibbrand, Centura Benelux: 'Centura Software is verheugd over de deelname aan het nieuwe Embedded Linux Consortium aangezien Linux veel potentieel biedt voor onze oplossingen. Naast de sterke positie op de client/server naar webmigratie, bieden we met onze Linux-producten een extra solution set waarmee in nog meer omgevingen een passende oplossing wordt geboden. In de komende jaren zal de gebruiker de PC steeds minder zien en zal alles embedded zijn. Centura is hier nu al klaar voor.'

Centura Software B.V., Planetenbaan 62, 3600 BV Maarssen, tel: 0346 58 68 68 Internet: www.centurasoft.com/benelux/

Centura Software
Centura Software, in 1984 opgericht onder de naam Gupta, is een belangrijke aanbieder van veilige embedded databases, connectivity en ontwikkeloplossingen voor de markt voor Internet Appliances en intelligente apparatuur. Het productenaanbod van Centura komt tegemoet aan de groeiende vraag naar complete en veilige integratiemogelijkheden, die de voorwaarde vormen voor succesvolle 'mobile computing'. Wereldwijd vertrouwen ontwikkelaars en besluitvormers binnen de IT-branche op Centura's sterk innovatieve, technologische aanbod en haar professionele service. Centura's oplossingen worden wereldwijd in verschillende bedrijfssystemen geïntegreerd, waaronder de gezondheidszorg, productieomgevingen, telecommunicatie en de financiële dienstverlening. Centura heeft wereldwijd 19 vestigingen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Asia-Pacific, Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Alle huidige producten van Centura zijn millenniumbestendig.
Informatie voor de redactie:

Gerline van Wijnen Bert Leibbrand
Influx PR Centura Software
055 - 366 30 34 0346 - 58 68 68 / 06 53329187
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PR (Influx@cs.com)
Influx-pr.com