Denso Vestigt Verkoopbedrijf In België

Datum nieuwsfeit: 04-04-2000

DENSO

Denso Vestigt Verkoopbedrijf In België

Brussel, België - DENSO Corporation (Hoofdvestiging: Kariya, Aichi, Japan, President: Hiromu Okabe) heeft op 20 maart 2000 een verkoopbedrijf met de naam DENSO Sales Belgium N.V gevestigd in een voorstad van Brussel. Begin juli vindt de aanvang van de bedrijfsactiviteiten plaats.

Het verkoopbedrijf is opgericht om Toyota Motor Europe Manufacturing S.A. in België, een aan Toyota Motor Corporation gelieerde onderneming die toezicht houdt op de Europese productie, van dienst te zijn. De nieuwe onderneming zal tevens activiteiten uitvoeren voor Toyota Motor Manufacturing France S.A.S., dat volgens plan in 2001 met de productie in Frankrijk begint.

Met deze nieuwe onderneming komt het totale aantal verkoopbedrijven van DENSO in Europa op zeven. De bestaande bedrijven zijn gevestigd in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Frankrijk en Zweden.

DENSO levert onderdelen en systemen voor auto's en heeft vestigingen in 26 landen met in totaal 72.000 werknemers.

Onderstaand een overzicht van de nieuwe onderneming:

Bedrijfsnaam: DENSO SALES BELGIUM N.V.

Vestigingsplaats: Vilvoorde (een voorstad van Brussel)

Oprichtingsdatum: 20 maart 2000

Geplande aanvang bedrijfsactiviteiten: 3 juli 2000

President: Takaaki Saito (voormalig voorzitter van de Raad van Bestuur, Verkoopdivisie, DENSO SALES UK LTD.)

Kapitaal: 330.000 Euro (ongeveer USD 340.000 of 35 miljoen Yen)

Eigenaar: DENSO INTERNATIONAL EUROPE B.V.: 99%

DENSO EUROPE B.V.: 1%

Verkopen: 160 miljoen Euro (ongeveer USD 170 miljoen of 17 miljoen Yen) (prognose voor 2002)