Handleiding Bouwen en Verbouwen voor horecaondernemers

Koninklijk Horeca Nederland

Persbericht 4 april 2000

Handleiding Bouwen & Verbouwen voor horecaondernemers

WOERDEN - 4 april 2000 - Sinds kort is bij Koninklijk Horeca Nederland de geheel herziene Handleiding Bouwen & Verbouwen in de horeca beschikbaar. Met deze handleiding worden ondernemers met bouwplannen stapsgewijs door het bouwproces geleid.

Met name horecaondernemers die een wat grotere verbouwing of nieuwbouw voor de boeg hebben, vinden hierin tal van tips over de planning, kosten en vergunningen. Daarnaast biedt de handleiding ramingen van benodigde aantallen vierkante meters, kosten per vierkante meter en voorbeelden van checklisten en programma's van eisen.

Tijdens de bouw of verbouwing krijgt de horecaondernemer te maken met diverse partijen, zoals de aannemer en architect. De handleiding geeft tips voor een optimale samenwerking met deze partijen.

Leden van Koninklijk Horeca Nederland kunnen de Handleiding Bouwen & Verbouwen bestellen bij Koninklijk Horeca Nederland, telefoon 0348-489489 of via internet, www.horeca.org. De kosten bedragen ƒ 39,-- (exclusief BTW).

Voor meer informatie:
Ans Groenewegen, hoofd Public Relations, tel. 0348 - 489 457.
www.horeca.org
Koninklijk Horeca Nederland Koninklijk Verbond van Ondernemers in het Horeca- en Aanverwante Bedrijf