Elcoteq kiest voor compleet pakket van Baan Company

Datum nieuwsfeit: 05-04-2000

BAAN COMPANY

Elcoteq Kiest Voor Pakket Van Baan Company

Elcoteq Kiest Voor Compleet Pakket Van Baan Company Voor Keten Van Toeleveranciers

Baan Solution gekozen voor vergroting van fabricagecapaciteit en voor het voldoen aan de toenemende vraag van consumenten

Barneveld, Nederland en Herndon, Virginia, 5 april /PRNewswire/ - Baan Company N.V. (Nasdaq: BAANF; Amsterdam: BAAN), een wereldwijd opererende leverancier van bedrijfsapplicaties en bekroond voor het leveren van de beste oplossingen in 'E-Commerce Integratie,' heeft vandaag aangekondigd dat Elcoteq Network Corporation in het laatste kwartaal van 1999 het complete programmapakket heeft gekocht van de Advanced Planning and Scheduling Solutions (APS) van Baan. Elcoteq, een vooraanstaand Europees bedrijf op het gebied van de fabricage van elektronica, koos voor de oplossing van Baan voor de uitbreiding van zijn fabricagecapaciteit en om te kunnen voldoen aan de toenemende consumentenvraag. Elcoteq heeft de implementatie van BaanSCS Demand Planner afgerond en naar verwachting begint men in april 2000 te werken met BaanSCS Planner.

'Onze doelstelling is snelle groei en een snelle rentabiliteit van het geïnvesteerd vermogen. Het is voor ons van belang dat wij software hebben die een model is van onze bedrijfsprocessen,' verklaarde Sinikka Puuppo, IT Manager van Elcoteq. 'Wij zijn van mening dat we met BaanSCS Demand Planner, Planner, Scheduler and Execution onze voltallige bedrijfsactiveiten gaan optimaliseren en tevens de productie op fabrieksniveau zullen afstemmen zodat wij kunnen inspelen op de plotselinge veranderingen in de markt en de consumentenvraag.'

Elcoteq Network heeft in de gehele wereld verscheidene fabricagebedrijven waar eindproducten en onderdelen voor samenbouw worden geproduceerd. Klantenapplicaties voor deze producten zijn o.a. mobiele telefoons en toebehoren, digitale
telefoonschakelingsapparatuur, computers en toebehoren, electronica-toepassingen voor de industrie, consumentenelektronica, medische apparatuur en automobielelektronica.

Met de implementatie van BaanSCS Planner heeft Elcoteq een overzicht van alle vestigingen. Hierdoor kunnen de planners controleren en simuleren waar producten kunnen worden gemaakt en in welk tijdsbestek, op basis van real-time feedback en precisie, available-to-promise (ATP) en capable to promise (CTP) systemen. BaanSCS Scheduler and Execution is van dienst bij het maximaliseren van de verwerkte hoeveelheid in de fabriek. Deze BaanSCS applicaties stemmen de activiteiten af op de eigenlijke marktvraag en de werkelijke productie en geven real-time updates, waardoor de planners op de hoogte zijn van mate waarin plannen worden uitgevoerd.

'De doelmatigheid van een omgeving van meer vestigingen en meer bedrijven hangt af van hoe snel en hoe precies de communicatie plaatsvindt in de gehele onderneming,' zei Neil Anderson, directeur van de afdeling Supply Chain Sales van Baan Company in EMEA. 'Met APS van Baan kunnen ze omtrent hun plannen communiceren met hun klanten en slagvaardig reageren wanneer deze klanten hun plannen veranderen. Dit gaat niet ten koste van de levertijd en het veroorzaakt geen veroudering van de voorraad en bovendien zorgen ze ervoor dat ze de juiste producten op de juiste tijd leveren.'

Omtrent Elcoteq Network Corporation
Elcoteq Network Corporation is een vooraanstaand Europees bedrijf op het gebied van de fabricage van elektronica. Elcoteq heeft elf fabricagefabrieken die zijn gevestigd in Finland, Estland, Rusland, Hongarije, Polen, Duitsland, Mexico en China. Elcoteq maakt elektronische eindproducten en onderdelen voor samenbouw voor telecommunicatiebedrijven, industriële elektronica, informatietechnologie en consumentenelektronica. Het is een Fins bedrijf en bij de groep zijn momenteel bijna 8.000 mensen werkzaam. Het netto verkoopresultaat van Elcoteq voor de maanden januari tot september bedroeg in 1999 bijna 0,5 miljard EURO. De Serie A aandelen van Elcoteq zijn genoteerd op de effectenbeurs van Helsinki.
Omtrent Baan Company
Baan Company (Nasdaq: BAANF; Amsterdamse Effectenbeurs: BAAN), opgericht in 1978, is een wereldwijd opererende leverancier van bedrijfsapplicaties. Baan Company voert een uitgebreid productenpakket van geïntegreerde diensten en 'best-in-class' component-based applicaties die voor organisaties de gehele keten beheren rond E-Business en Web Commerce, Customer Relations Management, Enterprise Resource Planning, Supply Chain Management en Corporate Knowledge Management.

De oplossingen van Baan Company worden toegepast bij meer dan 15.000 klanten wereldwijd en stellen organisaties in staat strategische bedrijfsgroei te genereren, bedrijfsprocessen te verbeteren, de complexiteit van hun bedrijfsvoering te verminderen en de flexibiliteit binnen het bedrijf te vergroten.

Baan Company opereert vanuit twee hoofdkantoren, Barneveld in Nederland en Herndon, Virginia, in de Verenigde Staten, en kan op het World Wide Web gevonden worden op www.baan.com.

Verklaringen in dit persbericht die de woorden 'meent', 'verwacht', 'voorziet' en dergelijke bevatten zijn vooruitziende verklaringen binnen de betekenis die de Securities Exchange Act van 1934 eraan geeft, zoals geamendeerd, en dragen als zodanig een aantal risico's en onzekerheden in zich die de uitkomsten aanzienlijk kunnen doen wijzigen.

De eigenlijke uitkomsten kunnen derhalve aanzienlijk verschillen van de verwachtingen, schattingen of aannames in of geïmpliceerd door dergelijke verklaringen.

Typische risico's en onzekerheden kunnen worden nageslagen in de openbare archieven van Baan Company bij de U.S. Securities and Exchange Commission (inclusief de meest recente Form 20-F en 6-K)

'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van Baan Company, en ieder handelsmerk en iedere naam van een product of dienst die in dit bericht voorkomt met gebruik van de naam 'Baan' is een handelsmerk en/of eigendom van Baan Company. Alle andere namen van bedrijven, producten en diensten kunnen handelsmerken van de betreffende eigenaren zijn.

Contactpersoon: Dan O'Leary van Fleishman-Hillard, +1 202-828-8819 of (press@baan.com), voor Baan Company
Website: www.baan.com

07 apr 00 10:12