Premiere+: 16e Festival van de Fantastische film

Þ

Hilversum, 3 april 2000

PREMIERE+ IN HET TEKEN VAN 16 e FESTIVAL VAN DE FATASTISCHE FILM

Woensdagavond 5 april a.s. om 20.30 uur staat het filmprogramma Premiere+ in het teken van het 16e Festival van de Fantastische film.

In deze wekelijkse filmrubriek bespreekt presentatrice Jet Sol met twee filmcritici, ditmaal Phil van Tongeren (Nieuwe Revu/ Het Oor) en Erik Noomen (Vara TV Magazine), de meest spraakmakende films die in het 16e Festival van de Fantastische film aan bod komen. Tevens aandacht voor de belangrijkste CANAL+ premières van deze week.

De films van het 16e Festival van de Fantastische film:
* Stigmata

* The Wisdom of Crocodiles

* New Rose Hotel

De CANAL+ premieres:

* Friday the 13th

* Halloween: H20

Aansluitend op de uitzending van Premiere +wordt om 21.15 uur de horrorklassieker 'Friday the 13th' uitgezonden.
Friday the 13th
Vrijende, vakantievierende tieners worden in Camp Crystal Lake ('Camp Blood') in mootjes gehakt, de keel doorgesneden en op andere manieren om zeep geholpen. Menigeen sprak in 1980 zijn afschuw uit over zoveel bloederige extremiteiten, maar 'Friday the 13th' werd een klassieker onder de 'slasher movies` en kreeg vele (inferieure) vervolgen. Let op Kevin Bacon, die een werkelijk ongekend gruwelijke dood sterft. Betsy Palmer en Adrienne King in de hoofdrollen. De regie is in handen van Sean S. Cunningham.

Zaterdagavond 20:30 uur zendt CANAL+ 'Halloween: H20' uit. Halloween: H20
Twintig jaar nadat hij op Halloween een slachting aanrichtte onder de schooljeugd van Haddonfield, keert psychopaat Michael Meyers terug... Zevende Halloween-spektakel, ditmaal (gelukkig) opnieuw met scream queen Jamie Lee Curtis. De regie is in handen van Steve Miner.
Noot voor de redactie,

Noot voor redacties