Onderwijsbonden uit CAO-overleg, protestdemonstratie

Vindplaats 2
Vindplaats 3
ABVAKABO FNV

Onderwijsbonden uit CAO-overleg bij uitblijven beter loonbod (29 maart)

Demonstratieve kaderbijeenkomst op 5 april
Den Haag, 29 maart 2000

De onderwijsbonden zijn vandaag uit het CAO-overleg gestapt, omdat onderwijsminister Hermans niet bereid bleek tot verhoging van het aanvankelijke loonbod van 2,25 procent.
De bonden roepen hun kaderleden op voor een demonstratieve bijeenkomst in De Eenhoorn te Amersfoort op 5 april aanstaande.
De onderwijsbonden hadden de minister op 14 maart jl. een ultimatum gesteld ter verbetering van het loonbod. Nu dit uitblijft, zien zij geen mogelijkheden om te komen tot een CAO waarin een evenwicht bestaat tussen inkomen en werkomstandigheden. De minister heeft aangegeven nu geen extra middelen te hebben, maar verwees naar discussies in het kabinet over de Voorjaarsnota. De bonden vinden dit onvoldoende en willen in Amersfoort met hun leden overleggen over verdere acties.