Politiebericht Brabant-Noord

Datum nieuwsfeit: 05-04-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 5-04-2000 Persbericht district Den Bosch

VERDACHTE BEDREIGING MET PISTOOL AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch) Dinsdagmorgen is een 18-jarige inwoner uit Tuil aangehouden voor bedreiging met een pistool, gepleegd op dinsdag 28 maart jl. op de Bruistensingel / Hervensebaan in s-Hertogen-bosch. De man wordt ervan verdacht, die middag op de Bruistensingel, vanuit zijn auto met een pistool drie jongeren in de leeftijd van 15 en 16 jaar oud te hebben bedreigd, die voor zijn auto langs liepen. De politie kwam de man op het spoor naar aanleiding van getuigenverklaringen. In de ouderlijke woning van de 18-jarige zijn het pistool, een gummilat en een luchtbuks met telescoopvizier inbeslaggenomen. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten. POLITIE ZOEKT GETUIGEN MISHANDELING BUSCHAUFFEUSSE (Rosmalen) De politie Rosmalen zoekt getuigen in verband met de mishandeling op de Venstraat in Rosmalen van een 29-jarige buschauffeuse in bus lijn 66. Maandagavond gedroeg een onbekende man zich vervelend tegen passagiers in de bus. Nadat alle passagiers de bus hadden verlaten, wilde de onbekende man niet uitstappen. De chauffeuse reed vervolgens door, waarna de man haar tas pakte. De chauffeuse pakte haar tas terug en probeerde de man naarbuiten te werken, waarop hij het slachtoffer met een schroevendraaier in haar hand stak. Het lukte de vrouw uiteindelijk toch de dader de bus uit te duwen. Zij liep lichte verwondingen aan haar hand op en deed aangifte bij de politie. Politieteam Rosmalen wil graag in contact komen met passagiers die tussen 18.50 uur en 19.25 uur in bus lijn 66 hebben gezeten. Zij worden verzocht telefonisch contact op te nemen met telefoonnummer 073-6991699. AUTO PARDOES TE WATER (s-Hertogenbosch) Maandagmiddag is op de parallelweg van Treurenburg in s-Hertogenbosch een auto met een 35-jarige en 45-jarige Bosschenaar te water geraakt. De 35-jarige chauffeur reed in de richting Hedel en zat zo druk met zijn passagier te praten dat hij pardoes het naast de weg gelegen water in reed. De twee mannen kwamen met een nat pak vrij. Omdat de auto ongeveer tien meter uit de kant lag, moest de brandweer eraan te pas komen om te assisteren bij de takelwerkzaamheden. VEEL SNELHEIDSOVERTREDERS BIJ FOTOCONTROLE (Empel) Maandagmiddag is op de Hustenweg in Empel een foto-snelheidscontrole gehouden. Op het weggedeelte bedraagt de snelheid 80 km/h. Ondanks een door de politie ruim aangehouden marge, reden in drie uur tijd 238 automobilisten te hard. CONTROLE OVERLAST VRACHTWAGENS (Empel) Dinsdagmorgen zijn bij een controle op de Proosdijstraat in Empel zeven vrachtwagenchauffeurs bekeurd voor het rijden in strijd met een geslotenverklaring. Enige tijd geleden werd met aannemers werkzaam op de bouwlocaties in Empel afgesproken om niet met vrachtverkeer over eerder genoemde weg te rijden. Ondanks deze afspraken ondervonden bewoners van de Proosdijstraat met name in de zeer vroege ochtenduren veel hinder van vracht- en bouwverkeer. E.e.a. resulteerde in plaatsing van een bord geslotenverklaring voor vrachtautos van 20.00 uur s-avonds tot 09.00 uur s morgens. De aanbevolen route voor vrachtautos komende vanaf de rijksweg A2 en gaande naar de bouwlocaties in Empel is: A2 Bruistensingel Rodenborchweg linksaf de Vlietdijk Rosmalensedijk Hustenweg etc. FL. 400,= BOETE VOOR ALCOMOBILISTE (Vlijmen) Van maandag op dinsdag is een 33-jarige automobiliste uit Sprang-Capelle op de Rijksweg A59 in Vlijmen betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. De vrouw kreeg een rijverbod en een boete van Fl. 400,=. MAN BETAALD BOETE ALSNOG (Heusden) Van maandag op dinsdag is op de provinciale weg N267 in Heusden een 23-jarige Tilburger aangehouden en ingesloten. De man had nog een boete van Fl. 225,= wegens het bezit van een vlindermes open staan. De Tilburger is ingesloten. Nadat een bekende van hem de boete vanmorgen kwam betalen, is hij weer in vrijheid gesteld. BEDRIJFSINBRAAK (Rosmalen) Van maandag op dinsdag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Hoff van Hollantlaan in Rosmalen. Uit een kantoorruimte is computerapparatuur ontvreemd. SNELHEIDSCONTROLE / CONTROLE AUTOGORDELS (Elshout / Vlijmen) Dinsdagmorgen zijn bij een snelheidscontrole op de N 267 in Elshout twee overtredingen geconstateerd. De toegestane snelheid is 80 km/h, de hoogste snelheid bedroeg 109 km/h. -- Dinsdagmorgen zijn bij een controle op autogordels op de Vendreef in Vlijmen zeven automobilisten bekeurd voor het niet dragen van de autogordel. DIEFSTAL TELEFOONKAARTEN (s-Hertogenbosch) Maandagmiddag zijn bij een supermarkt aan de Helftheuvelpassage in s-Hertogenbosch een aantal opwaardeerkaarten voor mobiele telefoons ontvreemd.