3Com levert meer dan 100 miljoen stackable LAN-poorten

Datum nieuwsfeit: 05-04-2000
3Com levert als eerste meer dan 100 miljoen stackable LAN-poorten

Nieuwe mijlpaal bevestigt leidende positie;
aantal geleverde poorten drie maal hoger dan dat van naaste concurrent
Maarssen / Brussel, 5 april 2000 - Volgens cijfers van de Dell'Oro Group heeft 3Com tussen begin 1991 en het laatste kwartaal van 1999 meer dan 106 miljoen SuperStack II en OfficeConnect switch- en hubpoorten geleverd. Daarbij wist 3Com het aantal poorten jaarlijks te verdubbelen. De overschrijding van de 100 miljoen-grens onderstreept de behoefte van gebruikers aan eenvoudig te installeren, economische en krachtig presterende netwerkcomponenten, om daarmee invulling te geven aan de communicatiebehoeften van vandaag en de e-business-eisen van morgen.

3Com's SuperStack II en OfficeConnect hubs en switches zijn gemakkelijk te installeren componenten voor computerconnectiviteit. Ze zijn bedoeld voor kleine en middelgrote ondernemingen en voor LAN-werkgroepen in grote ondernemingen en zijn via stapeling eenvoudig met elkaar te koppelen tot stack-configuraties die ondersteuning bieden voor bestaande netwerkbehoeften en de groeiende vraag naar e-business-applicaties.

3Com blijft investeren om haar enorme installed base toegang te geven tot de mogelijkheden van 3Com's e-Networks (die bundeling van spraak- en dataverkeer op één netwerk mogelijk maken, plus ondersteuning bieden voor krachtige e-business-toepassingen). De onderneming zal daartoe upgrades en nieuwe productgeneraties economische plug-and-play connectiviteitsproducten blijven leveren. Met deze producten kunnen bestaande en nieuwe gebruikers opkomende technologieën eenvoudig integreren in hun bestaande netwerken, afhankelijk van groei-eisen en gebruikersbehoeften.

3Com beschermt gedane klanteninvesteringen in SuperStack II switches door integratie te bieden met SuperStack II 1000BASE-T-producten (gigabit-snelheden over gewone koperkabel), zodat ze hun netwerken kunnen uitbouwen tot robuuste e-Networks. In dat verband annonceerde 3Com onlangs een nieuwe SuperStack II 1000BASE-T downlinkmodule en een nieuwe SuperStack II switch Layer-3 module. De SuperStack II 1000BASE-T downlinkmodule is eenvoudig te koppelen met 3Com's bestaande SuperStack II switches en stuwt de netwerkperformance onmiddellijk met een factor 10 op (vergeleken met Fast Ethernet/100 Mbps), zonder moeizame herbekabeling naar de werkplek of anderszins ingrijpende netwerkaanpassingen. De Layer-3 module wordt simpelweg in het uitbreidingsslot van een SuperStack II switch 1100/3300 gestoken en levert dan IP-routingservices (de standaardtaal tussen e-commerce applicaties).

Over 3Com
3Com biedt ruim 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.
Meer informatie:
Hinke de Koning Comunicatie