Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Tridion breidt uit wegens grote vraag naar DialogServer

Datum nieuwsfeit: 05-04-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Tridion breidt uit wegens grote vraag naar DialogServer

Europese belangstelling voor e-marketingsoftware vraagt om snelle groei

verkoopteam

Amsterdam, 5 april 2000 - E-marketingsoftwarebedrijf Tridion heeft zijn Europese

verkoopteam uitgebreid. De nieuwe benoemingen zijn een direct gevolg van de

grote vraag naar het DialogServer-systeem. De afgelopen twee maanden heeft

Tridion uit heel Europa salesmanagers en accountmanagers geworven die de

leidende positie in de Benelux moeten versterken en snelle expansie in

Groot-Brittannië, Duitsland en Scandinavië mogelijk moeten maken.

"E-marketingsoftware is een must geworden voor multinationale ondernemingen die

het enorme groeipotentieel van het Internet - vooral in Europa - willen

benutten", aldus Jouk Pleiter, Vice President Sales van Tridion. "Niet alleen

neemt de vraag van klanten naar DialogServer toe, maar ook willen steeds meer

verkopers graag in ons team worden opgenomen. Nu we een vestiging in Londen

hebben en spoedig ook in München en Stockholm, stellen we een ervaren,

internationaal verkoopteam samen om onze Europese klanten te helpen bij het

stroomlijnen van hun e-marketing."

Internationaal team gaat van start

Voor Marc Reijnders is de benoeming tot Manager International Business

Development de volgende stap in een afwisselende loopbaan. Hij studeerde

natuurkunde, werkte als ingenieur in de Verenigde Staten en Afrika en had

commerciële functies in Frankrijk en Spanje. Marc was laatstelijk werkzaam bij

MeesPierson Investment Bank en leidt nu de Europese expansie van Tridion. Hij

was al verantwoordelijk voor de komst van het nieuwe kantoor in Londen en is

momenteel het juiste team aan het samenstellen voor München en Stockholm.

John Holme wordt Indirect Sales Account Manager in Groot-Brittannië. Hij heeft

tot taak het indirecte verkoopkanaal te ontwikkelen en speelt daarmee een

sleutelrol in de internationale groeiplannen van Tridion. Die vereisen namelijk

ervaren lokale distributie- en implementatiepartners. John werkte eerder als

European Channels Director bij Information Advantage/IQ Software, waar hij

verantwoordelijk was voor 50 procent van de omzet in Europa.

Wesley Kitt wordt Direct Sales Account Manager in Groot-Brittannië. Wesley leidt

de directe verkoop van Tridion in Groot-Brittannië, een markt waarop

aanzienlijke groei wordt verwacht nu organisaties in alle sectoren een gedegen

basis willen leggen voor hun internetstrategie. Hij is afkomstig van NCR, waar

hij verantwoordelijk was voor de commerciële relaties met een aantal grote

Britse banken. Wesley is als ingenieur afgestudeerd aan de universiteit van

Portsmouth.

In Duitsland wordt Michiel Bonte Account Manager. In die functie is hij zowel

verantwoordelijk voor de directe verkoop als voor de opbouw van een

kanaalpartnernetwerk. Hij komt van Fenestrae in Leidschendam, waar hij ook

verantwoordelijk was voor de Duitse verkoop. Michiel heeft commerciële economie

gestudeerd aan de HES in Amsterdam.

Arjan van Oude Kotte komt naar Tridion als Manager International Partner

Programs. Arjan heeft bij Baan Company gewerkt in het Global Philips Account

Team. In zijn meest recente functie bij Baan Company was hij verantwoordelijk

voor het Global Partner Program. Arjan heeft werktuigbouwkunde en technische

bedrijfskunde gestudeerd aan de TU in Enschede.

Benelux-team klaar voor groei

Met nieuwe benoemingen in het verkoopteam voor de Benelux wil Tridion zijn

leidende positie op de thuismarkt versterken. Jan Paul van Vliet komt erbij als

Sales Manager Benelux. Voorheen werkte Jan Paul als Corporate Account Manager

bij Hewlett-Packard. Binnen de divisie e-Services was hij verantwoordelijk voor

de verkoop op diverse verticale markten in de Benelux, waaronder uitgeverij,

nieuwe media en retail. Na studies economie en marketing aan de Hogeschool

Eindhoven behaalde Jan Paul een doctoraal organisatiesociologie aan de

Universiteit van Amsterdam.

Daan Koetsier is Manager New Business Accounts voor de Benelux. Zijn taak bij

Tridion bestaat uit het versterken van de relaties met bestaande klanten en het

genereren van nieuwe omzet in de gehele Benelux. Hij deed zijn verkoopervaring

op als Sales Engineer bij Oracle EMEA.

Pauline Dirkmaat blijft Manager New Business Accounts voor de Benelux. Pauline

heeft diverse jaren zakelijke ervaring met het Internet. Voordat zij bij Tridion

kwam, bekleedde ze diverse functies binnen de internetdivisie van Getronics,

waaronder Account Manager en Business Consultant. Pauline heeft communicatie en

marketing gestudeerd in Rotterdam.

Tridion DialogServer

Tridion DialogServer helpt grote ondernemingen bij het stroomlijnen van

e-marketingactiviteiten. Het systeem voorziet in een geïntegreerde oplossing

voor global brand management, localisatie, XML-contentbeheer, personalisering en

multi-channel publishing. Met DialogServer kunnen organisaties hun wereldwijde

online strategieën centraal beheren en lokale kantoren zorg laten dragen voor

afstemming van de content op lokale doelgroepen. Het systeem is gebouwd rond een

open, schaalbare, op componenten gebaseerde architectuur en heeft een

gebruiksvriendelijke grafische interface.

Over Tridion B.V.

Tridion is een toonaangevende leverancier van e-marketingoplossingen. Deze zijn

zeer geschikt voor multinationale ondernemingen die ervoor kiezen online kanalen

te gebruiken voor wereldwijde merkontwikkeling, een lokale online presence tot

stand willen brengen, langdurige klantrelaties willen opbouwen en onderhouden,

en hun totale concurrentiepositie willen verbeteren. Een groot aantal bekende

internationale organisaties maakt al gebruik van DialogServer als basis voor hun

internetactiviteiten. Dit zijn onder meer KLM, Ericsson, Scania, VISA

International, Intergamma, Wolters Kluwer en het Nederlandse ministerie van

Defensie.

Voor meer informatie: www.tridion.com.

Voor meer informatie:

Tridion B.V. Brodeur Schoep & Van der Toorn

Scott Behles Ingrid Mooij

Tel: +31 20 201 0500 Tel: 020 487 40 00

E-mail: (scott.behles@tridion.com) E-mail: (ingrid.mooij@svdt.nl)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie