Aktie 'Vredesknuffel' voor bouw vredespark Sarajevo en Tuzla

Datum nieuwsfeit: 05-04-2000
Persbericht aktie "Vredesknuffel"

Op 29 maart is stichting Peace Flame 94* in samenwerking met de moeders van Motherhood een aktie gestart voor de bouw van van twee Vredesparken in Sarajevo en Tuzla.

De aktie "Vredesknuffel" is een echte uitdaging!

Ingezameld wordt: per persoon 1 knuffel + tien gulden.

We willen op 14 april om 18.00uur 300.000 knuffels uit het hele land hebben ingezameld op de twee hoofdinzamelpunten te weten:

Voor Zuid-Ned.;Jan de Lely transportbedrijf, Rijnstraat 60 te Geldermalsen, 14 april.

Voor Noord-Ned.;Gemeentehuis Andijk, Middenweg 73 te Andijk, 10, 11 en 12 april.

Als we deze uitdaging halen (300.000 knuffels) krijgen we de vrachtwagens gratis!!!!!!!!!

Iedereen kan één knuffel en tien gulden inleveren bij de inzamelpunten van de Moeders van Motherhood die overal in Nederand te vinden zijn.

Met het ingezamelde geld wil stichting Peace Flame 94 op 1 augustus 2000 starten met de bouw van één Vredespark in Sarajevo en één in Tuzla. (ontwerp architect Ton Alberts)

Na een oorlog is het niet zomaar allemaal weer goed!

Wij willen aandacht vragen voor de na-oorlogse situatie. Het is heel belangrijk om daadwerkelijk te laten merken dat wij ze niet vergeten zijn. Onze ondersteuning bij de wederopbouw geeft hoop en vertrouwen voor de mensen in Bosnië.

Het park zelf zal bestaan uit veel bomen en bloemen, een kruidentuin, waterpartijen en een kinderboerderij. In de parken worden prachtige gebouwen gerealiseerd die fungeren als ontmoetingscentra. De inwoners kunnen gebruik maken van verschillende vormen van trauma- en verwerkingstherapie en voor de kinderen is er een speciale ruimte om te schilderen, te boetseren en te musiceren. Ook is er een theater waar men culturele aktiviteiten kan bezoeken. De natuur en de stilte van de parken, als ook de diverse onmoetingsruimten, kunnen de aanzet geven tot een dialoog en er toe bijdragen dat de verschillende bevolkingsgroepen nader tot elkaar komen.

Als u mee wilt doen met één knuffel en een tientje dan kunt u ons bellen of kijken op internet voor het dichtstbijzijnde inzamelpunt. (www.motherhood.nl)

Meer informatie over de Vredesparken vindt u op www.peaceflame.nl.

Voor vragen kunt u terecht bij Nicolien of Jelitska op tel.nr.: 0228-593223 of 0228-593742.

Stichting Peace Flame 94

Horn 13, 1619 BS Andijk

ABN-Amro:49.31.03.422 o.v.v. Vredesknuffel, te Hilversum.

*Stichting Peace Flame is in 1994 opgericht, tien jaar nadat Sarajevo het hart was van de Olympische Winterspelen.Het doel is de vredesboodschap te visualiseren en daadwerkelijk inhoud te geven. Omdat het naar een oud Chinees gezegde "Beter is een licht te ontsteken, dan de duisternis te vervloeken "